روباتی ویژه برای یاری به مبتلایان زوال عقل ، از حمایت های عاطفی تا پخش موسیقی برای آرام سازی بیماران

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، گروهی از پژوهشگران بریتانیایی نوعی روبات موسوم به رابی طراحی نموده اند، که به افراد مبتلا به زوال عقل و بیماری های مختلف مرتبط با مغز یاری می نماید مسائل خود را راحت تر پشت سر بگذارند.

روباتی ویژه برای یاری به مبتلایان زوال عقل ، از حمایت های عاطفی تا پخش موسیقی برای آرام سازی بیماران

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روبات به بیماران مبتلا به بیماری های دمانس و آسیب مغزی یاری می نماید فیلم ببینند، گپ بزنند و البته سرگرمی نمایند.

حدود 2 سال زمان لازم بود تا روبات رابى به وسیله تیمی از محققان بریتانیایی طراحی گردد. این روبات درکوشش است با استفاده از تکولوژی تشخیص چهره های مختلف به وسیله صورت و زبان بدن، با افراد ارتباط برقرار کند.

رابی پیشرفت بزرگی محسوب می گردد و امید است که روبات رابی بتواند در آینده علائم شایع زوال عقل را تشخیص دهد تا یک پزشک عمومی یا کارمند مراقبتی را آگاه کند.آردنگو بهرا مدرس علوم کامپیوتر در دانشگاه هیل و از اعضای تیم طراح این روبات مدعی است که رابی هم اکنون می تواند 80 عملکرد و احساس انسانی را به رسمیت بشناسد.

او که در کنار سه دانشجوی ارشد این طرح را رهبری نموده می گوید: 46.8 میلیون نفر مبتلا به زوال عقل در دنیا زندگی می نمایند و این مقدار در سال 2050 به 115.4 میلیون نفر خواهد رسید.افسردگی و رفتار تهاجمی اغلب علائم ناراحت نماینده و چالش برانگیز کسانی است که نزدیک این افراد زندگی می نمایند، چرا که در حال حاضر تنها راه برای نظارت و کنترل زوال عقل؛ مشاهده مستقیم است که کاری فشرده و وقت گیر محسوب می گردد و می تواند از منظر مراقبتی بسیار پر هزینه باشد.

او ادامه می دهد: ما اساسا در پی چیزی شبیه همدم یا حمایتگر بودیم. ایده اصلی ما این بود که راهی پیدا کنیم که به این افراد وقتی که آنها تنها هستند، یاری کنیم.نظارت و شناسایی حالات و هیجانات افراد هنوز در دوران اولیه خود است و ما معتقدیم رابی اولین روباتی است که از شناخت مبتنی بر بینش استفاده می نماید تا چهار رفتاراصلی را تشخیص دهد؛ پرخاشگری، افسردگی، شادی و حالت خنثی.

جالب است بدانید که در حال حاضر روبات رابی قادر به پخش موسیقی در هنگام ناراحتی بیمار مبتلا به زوال عقل است و کوشش می نماید بیمار را آرام تر کند.

منبع: انتخاب

به "روباتی ویژه برای یاری به مبتلایان زوال عقل ، از حمایت های عاطفی تا پخش موسیقی برای آرام سازی بیماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی ویژه برای یاری به مبتلایان زوال عقل ، از حمایت های عاطفی تا پخش موسیقی برای آرام سازی بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید