سه سوته ویزای توریستی آمریکا رو بگیر

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، قصد سفر به امریکا را دارید و یا می خواهید در خصوص نحوه سفر به ایالات متحده اطلاعات کسب کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم صفر تا صد نحوه گرفتن ویزای توریستی آمریکا را مرور کنیم. افراد زیادی هستند که تمایل دارند برای مدتی کوتاه از ایالات متحده بازدید نمایند اما با تصور اینکه نمی توانند ویزای امریکا را بگیرند، از ادامه کار منصرف می شوند. غافل از آنکه اگر در این زمینه اندکی تحقیق می کردند متوجه می شدند که گرفتن ویزای توریستی آمریکا نه تنها خیلی هم سخت نیست بلکه با رفتن ترامپ و از بین رفتن موانع سفر و مهاجرتی او، سفر به امریکا خیلی هم راحت شده است.

سه سوته ویزای توریستی آمریکا رو بگیر

افرادی که قصد سفر به ایالات متحده و گرفتن ویزای توریستی آمریکا را دارند معمولا این سوالات در ذهنشان مطرح می گردد که اصلا چرا باید ویزای توریستی آمریکا را بگیرم؟ ویزای توریستی آمریکا با دعوت نامه فقط ممکن است یا بدون دعوت نامه هم میتوان به امریکا سفر کرد؟ ویزای توریستی آمریکا چند روزه است یا مدت اعتبار ویزای توریستی آمریکا چقدر است؟ شرایط ویزای توریستی آمریکا چیست؟ مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا چیست؟ مراحل ویزای توریستی آمریکا به چه صورت است؟ چطور و از کجا می توانم برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا اقدام کنم؟ و … . در این مقاله قصد داریم به کلیه سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

ویزای توریستی آمریکا

همانطور که می دانید ایرانیان برای ورود به ایالات متحده حتما باید از قبل برای گرفتن ویزای آمریکا اقدام نمایند و با ویزا وارد امریکا شوند. حال اگر بخواهید به قصد سرگرمی، گردش، دیدار کوتاه مدت با اقوام و دوستان، درمان و معالجات پزشکی، شرکت در کنفرانس ها و همایش های علمی و فرهنگی و یا با هدف سفر تجاری کوتاه مدت وارد ایالات متحده شوید، می بایست پیش از سفرتان برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا اقدام کنید.

مدنظر داشته باشید شما نمی توانید برای تحصیل و کار طولانی مدت در امریکا از ویزای توریستی بهره ببرید. با ویزای توریستی شما اقامت دائم ایالات متحده و گرین کارت این کشور را به دست نمی آورید تنها اجازه ورود به امریکا برای مدت زمانی کوتاه حداکثر 180 روز را خواهید داشت زیرا مدت زمان اعتبار ویزای توریستی آمریکا 6 ماه خواهد بود.

شرایط ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا از آنجاییکه جز ویزاهای غیرمهاجرتیست، شرایط خاصی ندارد و افراد با هر سنی بدون احتیاج به مدرک زبان می توانند برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا اقدام نمایند.

تنها شروط مطرح برای ویزای توریستی آمریکا تمکن اقتصادی فرد متقاضی و قصد او به بازگشت به کشور خودش باشد.

البته اگر تمکن اقتصادی لازم را ندارید اما یکی از اقوام و دوستان شما در ایالات متحده سکونت دارد و برای شما دعوتنامه ارسال نموده است، می توانید با اتکا به آن برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا اقدام کنید. بنابراین می توان نتیجه گرفت برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا بدون دعوتنامه تمکن اقتصادی فرد بسیار اهمیت دارد. حداقل و حداکثری برای تمکن اقتصادی تعریف نشده است اما فرد می بایست اثبات کند سرمایه لازم برای سفر به امریکا و هزینه رفت و برگشتش و اقامت کوتاه مدت در ایالات متحده را دارد.

بعلاوه نکته مهمی که باید مدنظر داشت این است که فرد حتما باید اثبات کند که بعد از اتمام مهلت قانونی ویزا، حتما ایالات متحده را ترک خواهد نمود و به کشور خودش باز خواهد گشت. اگر شما پرونده ویزای مهاجرتی دارید و یا نتوانید این موضوع را اثبات کنید، ویزای توریستی آمریکا برای شما صادر نخواهد شد.

طریقه گرفتن ویزای توریستی آمریکا

برای گرفتن ویزای توریستی در ابتدا باید فرم درخواست ویزای غیرمهاجرتی DS-160 را برای خود و اعضای خانواده اتان که قصد دارند باشما وارد امریکا شوند تکمیل کنید. عکس مناسبتان را آپلود نمایید. از سفارت وقت بگیرید و منتظر زمان مصاحبه باشید.

در مصاحبه افسر سفارت با آنالیز مدارک و شرایط شما و بعلاوه پرسش سوالاتی ، در خصوص درخواست ویزای توریستی شما تصمیم گیری می نماید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا

برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • پاسپورت و عکس معتبر
  • شناسنامه و مدارک هویتی
  • فرم DS-160 و رسید تاییدیه آن
  • برنامه سفر
  • دعوت نامه و مدارک اقتصادی
  • مدارک شغلی و تحصیلی مبنی بر وابستگی به کشور محل سکونت

هزینه ویزای توریستی آمریکا

بودجه و هزینه ای که شما باید برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا در نظر بگیرید، قیمت ثابتی نیست؛ همانطور که قیمت ویزای آمریکا هیچ گاه رقم ثابتی نبوده است. اما برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا، هزینه های زیر را باید در نظر داشته باشید:

  • هزینه درخواست ویزای توریستی آمریکا (160 دلار)
  • هزینه فراهم سازی و ترجمه مدارک
  • هزینه سفر و اقامت در کشور محل مصاحبه
  • هزینه سفارت
  • هزینه سفر و اقامت در آمریکا

ویزای توریستی امریکا در زمان تحریم و کرونا

جالب است بدانید علی رغم تحریم های موجود علیه ایران هیچ گونه محدودیتی برای سفر به ایالات متحده و گرفتن ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان وجود ندارد. در این بین ممکن است بپرسید پس محدودیت های ورود به آمریکا برای کشورهای مسلمان از جمله ایران (اصطلاحا تراول بن ترامپ) چه می گردد؟

خبر مسرور نماینده که ممکن است هنوز برای خیلی از افراد تازگی داشته باشد این است که کلیه فرمان های محدودنماینده مهاجرتی و ورود به امریکا که در دولت ترامپ وضع شده بود، در اولین روز ریاست جمهوری جو بایدن لغو شد. بنابراین با روی کار آمدن جو بایدن، ایرانیان همچون اتباع سایر کشورها یدون هیچ محدودیتی امکان سفر و مهاجرت به آمریکا را دارند.

خیلی از افراد ممکن است به علت شیوع اپیدمی کرونا نگران باشند که آیا سفر به آمریکا در دوران کرونا امکان پذیر است؟ بله، از تاریخ 8 نوامبر 2021 ورود به آمریکا با تزریق دو دوز واکسن مورد تایید سازمان بهداشت آمریکا FDA و سازمان بهداشت جهانی WHO امکان پذیر است.

جالب است بدانید برخلاف قوانین موجود در اروپا، واکسن سینوفارم از آنجاییکه مورد تایید سازمان بهداشت جهانیست، برای ورود به ایالات متحده و گرفتن ویزای توریستی آمریکا محدودیتی ایجاد نمی نماید.

ویزای توریستی آمریکا تضمینی

اگر چه معمولا هیچ تضمینی برای گرفتن انواع ویزاهای آمریکا وجود ندارد، و گرفتن ویزای شما کاملا به شرایط، مدارک، نحوه انجام امور و نظر آفیسر مصاحبه نماینده بستگی دارد، اما با یاری موسسات معتبر فعال در زمینه انواع ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی آمریکا می توانید شانس گرفتن ویزای خود را افزایش دهید.

از آنجاییکه فرایند گرفتن ویزای آمریکا بسیار حساس است و نتیجه نهایی حتی در آینده شما و گرفتن ویزاهای دیگر آمریکا و حتی سایر کشورها تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین انتخاب مشاوری مطلع و کاربلد که راه را به شما نشان دهد، لذا بسیار اهمیت دارد که در این انتخاب دقت لازم را به خرج دهید.

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/

منبع: مجله سفر

به "سه سوته ویزای توریستی آمریکا رو بگیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه سوته ویزای توریستی آمریکا رو بگیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید