به چه زبانی بگویند، ماسک بزنید؟!

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، دیگر به چه زبانی بگویند ماسک بزنید؟! مرگ این همه هموطن، پزشک، پرستار و کادر درمان کم چیزی نیست که با اهمال کاری در استفاده از ماسک، قابل جبران باشد.

به چه زبانی بگویند، ماسک بزنید؟!

به گزارش ایسنا، ویروس کرونا دست بردار نیست و همچنان قربانی می گیرد؛ آمار های رسمی تا امروز (پنج شنبه- ششم شهریورماه) از ابتلای بیش از 24 میلیون و 243 هزار نفر از مردم جهان به این ویروس مرموز و ناشناخته خبر می دهند که 827 هزار و 60 تن از آن ها جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. در این روز های کرونایی، خیلی از ما تهدید کرونا را جدی گرفته ایم و همه جا با ماسک ظاهر می شویم، اما هنوز هم هستند افرادی که استفاده از این پوشش جدید را جدی نگرفته و بدون ماسک در جامعه حضور می یابند.

در روز های ابتدایی شیوع ویروس مرگبار کرونا، بعضی کشور ها با قرنطینه و بعضی دیگر با رعایت تمهیدات و پروتکل های بهداشتی سعی کردند این ویروس را مهار نمایند. در همان نخستین روز های شیوع ویروس کرونا، پزشکان و محققان ماسک را سدی در برابر انتشار این ویروس عنوان کردند و با اینکه سازمان بهداشت جهانی در ابتدا استفاده از ماسک را تنها برای بیماران و افرادی که به طور مستقیم با مبتلایان درگیرند، اجباری می دانست، اما دیری نپایید که استفاده از ماسک برای بیمار و غیربیمار اجباری شد.

استفاده بیش از 80 درصدی مردم جهان از ماسک

از میان 215 کشور درگیر ویروس کرونا در جهان، آمریکا، برزیل و هند بیشترین مبتلایان را دارند. این روز ها داده ها، گواه استفاده بیش از 80 درصدی مردم جهان از ماسک است. با این حال درصد استفاده در کشور های مختلف متفاوت است. بعضی از کشور ها ماسک را اجباری نموده و حتی برای تخطی از آن جریمه های نقدی هم تعریف نموده اند.

از 28 ژوئن، تفاوت های بسیاری بین کشور های مختلف اروپایی در رابطه با پوشیدن ماسک ایجاد شد که عمدتا به دلیل قوانین متفاوت کشور ها در خصوص ماسک ها است. براساس نتایج آمار و تحلیل های به دست آمده، اکنون بیش از 84 درصد اسپانیایی ها همواره از ماسک استفاده می نمایند، در حالی که سهم بالایی از پاسخ دهندگان در کشور های شمال اروپا به هیچ وجه ماسک نمی پوشند.

کشور های ایتالیا، آلمان، فرانسه در صندلی بعدی در میان کشور های اروپایی هستند که استفاده از ماسک را جدی گرفته و درصد بالایی از مردم این کشور ها همواره ماسک می زنند.

شرایط در ایالات متحده آمریکا نیز نشان می دهد که به طور کلی 44 درصد آمریکایی ها همواره و 28 درصد گاهی اوقات ماسک می زنند و در سویی دیگر، 14 درصد مردم هرگز ماسک نمی زنند. یک آنالیز جدید از گالوپ (Gallup) نشان می دهد که 72 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده همواره هنگام مراجعه به اماکن عمومی، ماسک می پوشند؛ زنان، فارغ التحصیلان دانشگاه و مدیران ارشد در گروه استفاده نمایندگان دائمی ماسک هستند، در حالیکه مردان، غیرکالجی ها و عامه مردم بالاترین درصد کسانی هستند که به ندرت ماسک استفاده می نمایند و یا هرگز نمی پوشند.

کشور های آسیایی پیشتاز استفاده از ماسک در جهان

شرایط استفاده از ماسک در میان کشور های آسیایی به مراتب بسیار بهتر از گستردگی استفاده از ماسک در جهان غرب بود. برای مثال ژاپن از جمله کشور هایی موفقی است که با استفاده از ماسک توانسته بر این ویروس غلبه کند.

ایران در زمره کشور هایی است که از همان روز های نخست شیوع این ویروس، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی سعی در کنترل کووید 19 داشته است. استفاده از ماسک از 15 تیرماه در مکان های سرپوشیده و با تراکم بالای جمعیت در ایران الزامی شد و تا این لحظه کم و بیش استفاده از ماسک در کشور جا افتاده است.

وب سایت masks 4 all در تحلیلی که در خصوص لزوم استفاده از ماسک در کشور های مختلف انجام داده است، در خصوص ایران نوشته که استفاده از ماسک در تمام نقاط ایران در مکان های عمومی باید الزامی باشد.

این روز ها که گستردگی ویروس کرونا حد و مرز نمی شناسد، استفاده از ماسک به نوعی تنها سلاح ما در مقابله با این ویروس مرموز است و جمله لطفا ماسک بزنید ورد زبان همه شده که نباید از آن غافل شویم...

منبع: فرارو

به "به چه زبانی بگویند، ماسک بزنید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چه زبانی بگویند، ماسک بزنید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید