سامانه ثبت شکایات صندوق بیمه اجتماعی رونمایی شد

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، تهران (پانا) - سامانه ثبت شکایات مردمی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر رونمایی شد.

سامانه ثبت شکایات صندوق بیمه اجتماعی رونمایی شد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بیت اله برقراری گفت: در عصری زندگی می کنیم که برای کنترل و نظارت باید از ابزارهای به روز استفاده کنیم بی تردید روش های قبلی و سنتی پاسخ گو نیست، در دنیای انفجار اطلاعات امروز، داشتن اطلاعات کافی نیست بلکه داشتن اطلاعات درست اولویت است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به وسیله سامانه ها و ابزارهای نظارتی مورد نظرارت و بازرسی قرار گیرند، گفت: استفاده از ابزارها و شیوه های نوین می تواند ارتباط مؤثری بین مردم و مسئولین برقرار کند. هرجا که نگاه مردم محور داشتیم پیروز عمل کردیم. بنابراین باید این فضا را برای مردم ایجاد کنیم تا بتوانند نقطه نظرات خود را به ما ارائه نمایند. سامانه ثبت شکایات مردمی صندوق بیمه اجتماعی با همین هدف ایجاد شد زیرا معتقدیم که نگاه مردم و نقطه نظرات آن ها از روی دلسوزی است و اگر نظراتی نیز درحوزه مدیریت داشتند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی با بیان اینکه روابط عمومی پیشانی هر سازمانی است، گفت: در بحث روابط عمومی نیازمند عمق بخشی و تقویت رابطین روابط عمومی استانها هستیم، معتقدیم اگر صندوق به خوبی و درستی درمیان جامعه هدف شناسانده گردد مردم نیز از آن استفاده خواهند کرد. بنابراین اطلاع رسانی و فعالیت در روابط عمومی بسیار مهم است، زیرا اگر بتوانیم جامعه هدف این صندوق را تحت پوشش قرار دهیم می توانیم در توسعه عدالت اجتماعی گام برداریم.

برقراری از مدیران ستادی درخواست کرد که با نگاه حل مسئله و گره گشایی به مباحث مطرح شده پاسخ بدهند.

سید مرتضی موتورچی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر سیستم اداری نظام امام و امت هستند و معنای امروزی این سیستم امام و امت ، نظام مردم سالاری دینی است .

وی اضافه کرد: معتقدم که سامانه ثبت شکایات مردمی به تحقق دولت الکترونیک، شفافیت حداکثری و سیستم فساد ستیزی یاری می نماید و بعلاوه می تواند به سیستم بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاری کند.

در ادامه مهری طالبی دارستانی مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به هزاران درخواست، گزارش و شکایت های مردمی طی صرفا یکی از سفر استانی ریاست جمهوری به این وزارتخانه گفت: معتقدیم که بسیاری از معضلات فردی، مالی، اجتماعی مباحثی هستند که با حمایت از اقشار محروم حل می شوند.

وی با بیان اینکه کشاورزان، روستاییان و عشایر با ایجاد بنگاه های کوچک زودبازده چرخ مالی کشور را می چرخانند، گفت : مهم ترین مقوله هایی که در شرایط کنونی می تواند به جریان مالی کشور یاری کند، فعالیتهای ذیل کشاورزی و صنایع دستی است، بنابراین باید در پی راهکارهایی برای ایجاد امنیت شغلی برای کسانی که در این بنگاه های خرد فعالیت می نمایند باشیم، سامانه های ثبت شکایات یکی از این ابزارها است که این حس را به مردم می دهد که آن ها به راحتی می توانند با مسئولین و مقامات ارتباط بگیرند، نظرات و شکایات خود را مطرح نمایند و مسئولین نیز به آن ها پاسخ دهند.

پاسخگویی به مردم اصل تغییر ناپذیر وزارت مردم است.

لازم به ذکر است سامانه ثبت شکایات مردمی صندو بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از روز سه شنبه مورخ 7 دی ماه امسال قابل دسترسی تمامی مخاطبان و بیمه شدگان صندوق خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سامانه ثبت شکایات صندوق بیمه اجتماعی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه ثبت شکایات صندوق بیمه اجتماعی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید