سریعترین شبکه اینترنت دنیا به سرعت خیره کننده 46 ترابیت بر ثانیه ارتقا یافت

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، سریعترین شبکه اینترنت در ایالات متحده کمی سریعتر شده است. شبکه علوم انرژی (Esnet) به ESnet6 ارتقا یافته و دارای پهنای باند 46 ترابیت بر ثانیه (Tbps) شده. البته مسلم است که این سرعت اینترنت فعلا کاربرد تحقیقاتی دارد و دانشمندان می توانند از آن استفاده نمایند. اما دیر نخواهد بود زمانی که کاربران عادی هم از نتایج این پیشرفت ها استفاده نمایند. (برعکس بعضی کشورهای دیگر که در راستا برعکس به سمت عصر دیال آپ و مقابل حرکت میٰ نمایند!)

سریعترین شبکه اینترنت دنیا به سرعت خیره کننده 46 ترابیت بر ثانیه ارتقا یافت

ESnet اصلی در سال 1986 برای یاری به ارتباط دانشمندان در آزمایشگاه های مختلف وزارت انرژی (DOE) در سراسر ایالات متحده تأسیس شد و به آنها اجازه می دهد تا به سرعت مقادیر بزرگی از داده های خام را به اشتراک بگذارند.

در دهه های پس از آن، به روزرسانی های زیادی برای همگام شدن با پیشرفت های فناوری و حجم بزرگ داده های فراوری شده به وسیله آزمایش های علمی اجرا شده است. در سال 2021، 1.1 اگزابایت داده به وسیله شبکه منتقل شد.

و اکنون با جهش نسل بعدی روبرو هستیم. ESnet6 از 24000 کیلومتر کابل فیبر نوری اختصاصی در سراسر کشور تشکیل شده که لینک های ستون فقرات شبکه را قادر می سازد که بتوانند داده ها را با سرعت بین 400 گیگابیت در ثانیه (Gbps) تا 1 Tbps انتقال دهند.

این در حال حاضر سریع ترین شبکه اینترنتی در دنیا است، اما اکنون با پهنای باند تا 46 ترابیت بر ثانیه این سرنخ را تقویت می نماید.

با این حال، باید در نظر داشته باشیم که این یک رکورد سرعت انتقال داده نیست. این افتخار متعلق به یک راه اندازی آزمایشی در ژاپن است که به سرعت شگفت انگیز 1 پتابیت در ثانیه (Pbps) یعنی 1000 ترابیت بر ثانیه دست یافت.

ESnet6 به گونه ای طراحی شده است که به دانشمندان اجازه می دهد مجموعه های داده بزرگی را بین تیم ها، ابزارها و امکانات انتقال دهند و برای یاری به حوزه های تحقیقاتی عمده و فشرده مانند مدل سازی آب و هوا، مطالعات ژنومی، مشاهدات تلسکوپی، آزمایش های فیزیک و اطلاعات کوانتومی ساخته شده است.

منبع: آزمایشگاه برکلی

منبع: یک پزشک

به "سریعترین شبکه اینترنت دنیا به سرعت خیره کننده 46 ترابیت بر ثانیه ارتقا یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریعترین شبکه اینترنت دنیا به سرعت خیره کننده 46 ترابیت بر ثانیه ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید