سوریه، جزئیات ملاقات هیئت بلندپایه روس با بشار اسد

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، رئیس جمهوری سوریه هیئتی بلندپایه از مقامات دفاعی و سیاسی روسیه را به حضور پذیرفت.

سوریه، جزئیات ملاقات هیئت بلندپایه روس با بشار اسد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ صنعت چاپ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، هیئتی از مسئولان وزارتخانه های دفاع و خارجه روسیه به ریاست الکساندر لاورونتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ملاقات کرد.

محور این ملاقات درباره کنفرانس بین المللی است که قرار است ماه آینده میلادی درباره آوارگان در دمشق برگزار گردد، در این ملاقات به تلاشهایی اشاره شد که سوریه و روسیه برای برگزاری این کنفرانس تا با نتایج مثبت برگزار گردد و به کاهش رنج آوارگان سوری یاری کند و زمینه بازگشت آنها به وطن و زندگی عادی را به ویژه در سایه بازگشت امنیت و ثبات به بخش اعظم اراضی سوریه فراهم کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ صنعت چاپ بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس گزارش سانا، مذاکرات اسد و هیئت روسی به چالش های پیش روی کنفرانس به ویژه تلاشهای بعضی کشورها برای جلوگیری از برگزاری یا به شکست کشاندن آن یا اعمال فشار بر کشورهایی پرداخت که تمایل دارند در این کنفرانس شرکت نمایند، همچنین این توافق به دست آمد مبنی بر اینکه ادامه اقدامات بعضی کشورها در سیاسی کردن این پرونده اساسی، پرده از چهره واقعی آنها در برابر افکارعمومی دنیا برداشت، اما این تلاشها هرگز پیروز نخواهد شد، به ویژه اینکه هدف از برگزاری کنفرانس، صرفا مسائل انسانی و یاری به آوارگان و بازگشت آنها به وطنشان و ارائه یاریهای انسانی لازم برای فراهم کردن شرایط مناسب است.

این گزارش آورده است اعضای هیئت روسی، رئیس جمهور اسد را در جریان نتایج سفر خود به بعضی کشورهای منطقه که میزبان شمار زیادی از آوارگان سوری هستند، قرار دادند و بر عزم روسیه برای ادامه فعالیت مشترک با موسسات ذیربط سوری برای یاری به بستن این پرونده انسانی تاکید کردند.

بشار اسد هم از اعضای هیئت روسی به سبب حمایت و تلاشهایشان در راستای پیروز برگزار شدن کنفرانس یاری به آوارگان سوری تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سوریه، جزئیات ملاقات هیئت بلندپایه روس با بشار اسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، جزئیات ملاقات هیئت بلندپایه روس با بشار اسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید