فوت و فن تهیه مارمالاد خوشمزه پرتقال

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، در این گزارش می خواهیم با فوت و فن تهیه مارمالاد خوشمزه پرتقال همراهتان باشیم.

فوت و فن تهیه مارمالاد خوشمزه پرتقال

به گزارش ، برای این که یک مارمالاد خوشرنگ با طعم فوق العاده و غلظت مناسب تهیه کنید، باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. قبل از خواندن هر نکته ای، به خاطر داشته باشید که فوت و فن تهیه مارمالاد خوشمزه این است که با عشق آن را درست کنید. پس وقتی حوصله کافی دارید، دست به تهیه مارمالاد بزنید و از مراحل تهیه لذت ببرید.

مطمئن شوید که پرتقال ها بدون لک هستند و در صورت امکان پرتقال ارگانیک بخرید که پوست آن ها هم عاری از مواد شیمیایی باشد.

از اضافه کردن بیش از حد هل به مربا یا مارمالاد پرتقال پرهیز کنید. اجازه دهید طعم پرتقال در مارمالاد خودنمایی کند.

برای درست کردن مارمالادی شکیل، باید تکه های پرتقال را در اندازه های یکسان خرد و ریز کنید. میزان خرد شدن پرتقال ها باید در حدی باشد که برای لقمه دریافت مشکل ایجاد نکند.

یکی از رایج ترین اشتباهات برای تهیه مارمالاد میوه هایی مثل پرتقال این است که پوستشان به درستی نرم نمی شوند که خوردن مارمالاد را حسابی سخت می کند. بعضی ها فکر می کنند با اضافه کردن شکر بیشتر پوست پرتقال نرم می شود، اما اینطور نیست. بهترین راه این است که روز قبل پرتقال ها را حدود چهار ساعت در آب بجوشانید. روز بعد پرتقال ها آماده درست کردن مارمالاد هستند.

بعد از اضافه کردن شکر به پرتقال، مخلوط را روی حرارت ملایم هم بزنید تا اطمینان حاصل کنید که قبل از جوش آمدن، شکر کاملاً حل شده است. وقتی مارمالاد به جوش آمد، تا آنجا که ممکن است کمتر دخالت کرده و هم بزنید.

وقتی حباب های کف کننده به آرامی روی مارمالاد در حال جوش خوردن هستند، نشان می دهد مارمالاد کم کم آماده است. البته یادتان باشد که مارمالاد خود را بیش از حد نپزید وگرنه در سرانجام با یک مارمالاد تیره و بیش از حد غلیظ و لاستیکی روبرو می شوید.

اجازه دهید تا مارمالاد کمی خنک شده، به دمای حدود 90 درجه سانتی گراد که رسید آن را داخل شیشه ریخته و در شیشه را ببندید تا خلا ایجاد شود.

منبع: کتاب کاله

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فوت و فن تهیه مارمالاد خوشمزه پرتقال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن تهیه مارمالاد خوشمزه پرتقال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید