راستا تسهیلات مرتبط با رشد شاخص های کلان باید شفاف سازی گردد

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، استاندار زنجان گفت: راستا تسهیلات مرتبط با رشد شاخص های مالی کلان استان زنجان شفاف سازی گردد.

راستا تسهیلات مرتبط با رشد شاخص های کلان باید شفاف سازی گردد

افشارچی استاندار زنجان روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان گفت: بانک ها باید در ارتباط با تسهیلاتی که مرتبط با شاخص های کلان استان است ماهانه گزارش عملکرد مبنی بر اینکه چه مقدار تسهیلات به کدام بنگاه مالی اعطا شده است ارایه دهند تا استان در جریان راستا تسهیلات تبصره های مختلف قرار گیرد.

او با بیان اینکه در زمان حاضر عملکرد تسهیلات کاملا نامعین و غیرشفاف است، اضافه نمود: این روشنگری مقدار تحقق انتظارات استان از سرمایه گذاری های بانک ها و نتایج کوشش ها و اقدامات اجرا شده در استان را نشان خواهد داد.

افشارچی با بیان اینکه در اعطای تسهیلات بانک ها نیز اختیاراتی دارند که می توانند از آن استفاده نمایند، ادامه داد: استانداری مسئول رشد مالی استان و بانک ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز ابزار و بازوی تحقق این مهم هستند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون شفافیت ناظر بر اینکه چه اتفاقی از محل اعتبارات و تسهیلات در استان رخ می دهد نداریم، گفت: کشور در کوشش است تا با سازوکار هایی این امر را شفاف سازی کند که از جمله ابزار های پیش بینی شده برای رسیدن به این هدف استعلام صورتحساب الکترونیکی است.

افشارچی با بیان اینکه تعدادی از بانک ها به هر دلیلی با سیستم استعلام صورتحساب الکترونیکی مرتبط نیستند، اضافه نمود: استان باید تا حل این موارد از این مساله عبور کند؛ چراکه معین نیست بانک ها چه زمانی به این سیستم متصل خواهند شد و تا آن موقع باید شفافیت درون استانی ایجاد کنیم.

او اضافه نمود: در راستای این روشنگری، سیستمی در استانداری با عنوان داشبورد مدیریتی استان در دست طراحی است تا از این طریق داده هایی را به صورت برخط بگیریم که معین نماینده اتفاقاتی باشد که در استان رخ می دهد.

افشارچی گفت: این اطلاعات بخش مهمی از داشبورد مدیریتی استان را برای ما ایجاد نموده و در برنامه ریزی ها و اقدامات لازم جهت رشد و توسعه استان نقش بسزایی خواهد داشت.

وبلاگ صنعت چاپ زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راستا تسهیلات مرتبط با رشد شاخص های کلان باید شفاف سازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا تسهیلات مرتبط با رشد شاخص های کلان باید شفاف سازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید