معرفی مودم ایرانسل TF، i60 G1: مودم رومیزی جدیدی برای اینترنت 4.5G و TDLTE

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، ایرانسل در حال تدارک عرضه یک مودم رومیزی نو 4.5G/TDLTE است. بعضی تصاویر و جدول راهنمای آن در اینترنت منتشر شده است و بعضی فروشگاه ها این مودم را به لیست محصولات خود اضافه کردند ولی هنوز روی شرایط به زودی موجود است.

معرفی مودم ایرانسل TF، i60 G1: مودم رومیزی جدیدی برای اینترنت 4.5G و TDLTE

مشخصات و ظاهر این مودم که ایرانسل TF-i60 G1 نام دارد؛ جالب و هیجان انگیز است؛ فقط امیدواریم که کارایی و عملکرد آن هم شگفت انگیز و در خور انتظار ما باشد.

ایرانسل پس از عرضه پیروز مودم TF-i60 H1 (هواوی B612) و عرضه مودم بومی و ساخت داخل کشور TF-i60 S1 حالا سراغ سومین عضو این خانواده یعنی TF-i60 G1 رفته است.

آن طور که از دفترچه راهنما و مشخصات حک شده روی این مودم مشخص است؛ یک مودم با پشتیبانی از باندهای رادیویی FDD و TDD است و از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه روی شبکه های 4.5G برخوردار است.

هنوز به طور دقیق نمی دانیم مودم ایرانسل TF-i60 G1 از کدام باندهای رادیویی پشتیبانی می نماید و برایمان یک علامت سوال بزرگ است ولی می دانیم این مودم رومیزی که به طور مستقیم از برق شهری تغذیه می نماید و باتری ندارد؛ دارای یک درگاه RJ45 برای اتصال کامپیوتر و لپ تاپ با کابل شبکه به مودم و اینترنت است.

درگاه دیگری از جمله RJ11، آن طور که در مودم های رومیزی قبلی ایرانسل شاهد بودیم؛ ندارد. اسلات سیم کارت استاندارد در بخش پایینی مودم است و خبری هم از کانکتورهای آنتن خارجی یا یواس پی و اسلات کارت حافظه نیست.

ظاهر مودم i60 G1 استوانه ای است. درگاه RJ45 به همراه کلید روشن/خاموش، کلید ریستارت، کلید WPS و محل اتصال آداپتور برق در بخش پشتی و چراغ های LED در پنل جلویی خودنمایی می نمایند.

چون فقط یک چراغ LED برای وای فای مشاهده می گردد؛ احتمالا دارای وای فای تک بانده 802.11n است که واقعا یک ضعف بزرگ برای این مودم خواهد بود.

از یک منبع تغذیه 12 ولت تغذیه خواهد نمود و مقدار آن نسبتا بزرگ است. آنتن های داخلی دارد و همان طور که اشاره کردیم؛ قابلیت نصب آنتن خارجی ندارد. احتمالا این مودم طوری انتخاب شده است که از باندهای رادیویی 4G LTE و TDLTE ایرانسل پشتیبانی می نماید و کاربران نباید نگرانی پشتیبانی از باندهایی مانند باند 40 یا 42 باشند.

هنوز ایرانسل به طور رسمی این مودم را معرفی ننموده است و نه در فروشگاه رسمی این شرکت و نه در هیچ فروشگاه دیگری رویت نشده است اما قطعا در همین هفته های اخیر رونمایی و وارد بازار می گردد.

مشخصات ایرانسل TF-i60 G1 نشان دهنده یک مودم رومیزی سطح میانه دیگری است؛ نه خبری از وای فای دو بانده هست و نه درگاه های شبکه زیاد و احتمالا گیگابیتی یا کانکتور اتصال آنتن خارجی و امکاناتی که این روزها کاربران به شدت احتیاج دارد.

تنها حسن اش تا به اینجا، پشتیبانی از اینترنت 4.5G و اینترنت TDLTE است و اینکه امکان تجمیع فرکانس (CA) و MIMO 4×4 را می دهد. باید دید قیمت مشخص شده برای این مودم چقدر است تا ارزش خرید آن بهتر مشخص گردد. اگر با قیمتی زیر 2 میلیون تومان وارد بازار گردد و به دست مشتری برسد؛ یک مودم بالقوه پرفروش خواهد بود ولی اگر قرار باشد با قیمت های 3 و 4 میلیون تومان عرضه گردد؛ بعید است کاربران ایرانسل بتوانند آن را خریداری نمایند.

به روزرسانی: آن طور که چند فروشگاه نمایندگی ایرانسل و چند کاربر زیر این مقاله گزارش دادند؛ ایرانسل مودم Tf-i60 G1 را با 300 گیگابایت اینترنت 6 ماهه به قیمت 2 میلیون و 300 هزار تومان برای فروش اعلام نموده است. خرید این 300 گیگابایت اینترنت همراه مودم اجباری است. قیمت خود مودم 1/556/600 تومان و قیمت بسته اینترنت 300 گیگابایت 6 ماهه نزدیک به 720 هزار تومان است.

سعی می کنیم هر روز با جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره مودم ایرانسل TF-i60 G1، این مقاله را به روزرسانی کنیم.

منبع: شبکه چی

به "معرفی مودم ایرانسل TF، i60 G1: مودم رومیزی جدیدی برای اینترنت 4.5G و TDLTE" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مودم ایرانسل TF، i60 G1: مودم رومیزی جدیدی برای اینترنت 4.5G و TDLTE"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید