نرخ خوردگی واحدهای شیرین سازی پالایشگاه گاز ایلام کنترل شد

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از مشخص و پایش IOW مطابق با استاندارد API 584-2014 برای کنترل خوردگی واحدهای شیرین سازی در این واحد صنعتی اطلاع داد و گفت: بمنظور شناسایی عوامل ریشه ای خرابی ها، انجام پروژه های پژوهشی آنالیز عوامل خوردگی در واحدهای شیرین سازی این مجموعه انجام شد.

نرخ خوردگی واحدهای شیرین سازی پالایشگاه گاز ایلام کنترل شد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ صنعت چاپ از ایلام، روح اله نوریان گفت: با توجه به نتایج این پروژه عوامل فرآیندی از جمله دما، مقدار HSS ، کنترل مقدار اکسیژن و سایر انحرافات از شرایط طراحی باسم عوامل اصلی خوردگی و نشتی در واحدهای شیرین سازی شناسایی و اقدامات عملیاتی برنامه ریزی شده و دقیقی برای کنترل این عوامل به انجام رسیده که منجر به کاهش نرخ خوردگی و کاهش چشمگیر مقدار نشتی ها شد.

وی گفت: بدلیل اهمیت پایش و کنترل پارمترهای فرآیندی برای پیشگیری از خوردگی، تعیین حدود عملیاتی این پارمترها مطابق با هدایت های استاندارد API 584-2014، API 945-2008، منوال عملیاتی پالایشگاه،کتاب آمین اکسپرت، گزارش پروژه پژوهشی آنالیز و دلایل خوردگی در واحدهای آمین و تجربیات همکاران پالایشگاه از 2 سال قبل انجام گرفت و حدود 33 پارمتر باسم پارمترهای کلیدی تعیین و سپس حدود مجاز، استاندارد و بحرانی، پیامدهای خروج از این حدود، دوره پایش، متولی ثبت و پایش، و روش های مقدار گیری تعیین شدند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه مقدار گیری، ثبت مستمر سوابق و پایش شرایط IOW از جمله اقداماتی است که باید بصورت مستمر انجام گردد، توضیح داد: مقدار گیری و ثبت سوابق بصورت منظم روزانه به وسیله بهره برداری انجام و به وسیله مهندسی هفتگی و بوسیله بخش بازرسی فنی بصورت ماهیانه پایش می گردد.

نوریان با اسم این مطلب که خوردگی در واحدهای شیرین سازی بصورت مشابه در اغلب پالایشگاه های باسم یک چالش جدی مطرح است و گاهی موارد در بعضی از پالایشگاه ها شدیدتر از پالایشگاه ایلام می باشد و حتی برج های جذب و احیا را متأثر می نماید، یادآور شد: این شرکت آمادگی لازم برای انتقال تجربیات خود به سایر پالایشگاه ها و حتی سایر واحدهای صنعتی را دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام ادامه داد: طی سال های گذشته خوردگی و نشتی های مکرر در چرخه Lean آمین واحدهای شیرین سازی باسم یکی از چالش های عظیم پالایشگاه مطرح بود که این خوردگی ها در سال های 92 تا 95 به اوج خود رسیدند بطوری مبه وسیله هر ماه یک نشتی در واحدهای شیرین سازی گزارش می گردد.

نوریان تاکید نمود: این خوردگی ها علاوه بر اینکه منجر به نشتی و گاهی موارد توقف تولیدهای گاه و بیگاه می گشت، فشار عملیاتی زیادی به کارکنان تعمیرات و بازرسی فنی برای اصلاح نقاط آسیب دیده وارد می کرد.

وی افزود: تعویض حدود سه هزارو 500 اینچ پایپینگ شامل تغییر متریال خطوط بخار امین به فولاد زنگ نزن،تعویض تیوب باندل هر چهار ریبویلر، تعویض بدنه یک عدد از ریبویلرها و کیسینگ پمپ های شارژ آمین، ناشی از این خوردگی ها بود که با کوشش و جدیدیت همکاران این مسائل رفع شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نرخ خوردگی واحدهای شیرین سازی پالایشگاه گاز ایلام کنترل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ خوردگی واحدهای شیرین سازی پالایشگاه گاز ایلام کنترل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید