هل و فواید شگفت انگیز آن

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، هل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین C و حاوی کربوهیدرات، پروتئین و فیبر غذایی بوده و هیچ کلسترولی ندارد.

هل و فواید شگفت انگیز آن

خواص هل برای سلامتی شامل محافظت از معده، کنترل اندازه کلسترول، کنترل سرطان، یاری به درمان مسائل قلبی-عروقی و بهبود گردش خون در بدن است. هم چنین هل در درمان مسائل هضم، دندان و عفونت مجاری ادراری مانند التهاب مثانه، التهاب کلیه و سوزاک موثر است. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ صنعت چاپ همراه باشید.

عناوین مطلب

  • خواص هل برای سلامتی
    • 1. محافظت از سلامت قلب
    • 2. تنظیم قند خون
    • 3. جلوگیری از سرطان روده بزرگ
      • 4. ضد افسردگی
      • 5. جلوگیری از بیماری های معده و روده
      • 6. خواص ضد میکروبی
    • 7. مراقبت از دندان
    • 8. از بین بردن سموم بدن
    • 9. خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم
    • 10. خواص ضد آسم
    • بعلاوه بخوانید:

خواص هل برای سلامتی

هل دارای فواید سلامتی بسیاری است که مهم ترین آن ها در زیر آورده شده اند:

1. محافظت از سلامت قلب

استفاده از هل برای مسائل قلبی و عروقی منجر به کاهش ضربان قلب یا کنترل ضربان و فشار خون می گردد. عناصر غذایى کم مصرف موجود در هِل با تجمع لیپیدها در بدن مقابله می نماید.

2. تنظیم قند خون

با توجه به مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی، تعیین شد که مصرف هل خواص ضد دیابتی دارد و می تواند قند خون را تنظیم کند. تحقیقات در انسان نشان داد که هل می تواند بعضی از آثار منفی مبتلایان به پیش دیابت را بهبود بخشد و بعلاوه نشان می دهد که مصرف هل می تواند عوارض ناشی از دیابت را کاهش دهد.

3. جلوگیری از سرطان روده بزرگ

سرطان بخصوص سرطان روده بزرگ، یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا است. افزایش هزینه درمان سرطان و عوارض جانبی پس از آن، محققان را تشویق به جایگزین کردن روش های درمان طبیعی و پایدار سرطان نموده است.

4. ضد افسردگی

اسانس هل، بیشترین استفاده را در رایحه درمانی داشته و نه تنها می توان از آن برای درمان افسردگی استفاده کرد، بلکه درمانی برای بیماری های دیگر، از مسائل معده گرفته تا بیماری های ریوی، به شمار می رود.

5. جلوگیری از بیماری های معده و روده

از هل بطور سنتی در طب سنتی چینی و طب یونانی برای مسائل مربوط به هضم غذا استفاده می شده است. متانولیک گرفته شده از هِل در درمان مسائل معده و روده مانند ترشی معده، نفخ و دل درد موثر است. در تحقیقات اجرا شده، نشان می دهد که روغن های فرار گرفته شده از هِل، در درمان مسائل مربوط به روده و معده موثر هستند.

6. خواص ضد میکروبی

در علوم نوین، ثابت شده که هِل دارای خواص ضدمیکروبی است. بر طبق تحقیقاتی که اجرا شده، مشاهده شد که روغن های گرفته شده از هِل از رشد و توسعه بعضی از میکروب های بسیار خطرناک که باعث مسمومیت غذایی می شوند، جلوگیری کردند.

7. مراقبت از دندان

قرن هاست که از هِل در درمان سنتی چینی برای درمان مسائل دندانی استفاده می گردد. پس از فراوری آنتی بیوتیک ها، تعیین شد که این داروها در کنار عوارض، نتایج مختلفی به همراه دارند.

براساس تحقیقات اجرا شده، خواص ضدمیکروبی هل تایید شده است و از هل می توان برای شستشوی دهان استفاده کرد.

8. از بین بردن سموم بدن

هل سموم را از میان می برد. عصاره موجود در هل، خواص سم زدایی دارند. در تحقیقاتی که انجام شد، تعیین شد هل با موفقیت با سلول های سرطان مقابله می نماید.

9. خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم

هل برای دردهای مفصلی و عضلات موثر است. براساس نتایج تحقیقات اجرا شده، می توان از هل برای جلوگیری از اسپاسم عضلات استفاده کرد. در تحقیقات مشاهده شده است که هل خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی دارد.

10. خواص ضد آسم

می توان از هل برای درمان آسم و مسائل تنفسی دیگر استفاده کرد. تحقیقی نشان داده است که عصاره های خام هل در بازکردن مجاری تنفسی در حیوانات آزمایشگاهی موثر بوده، هم چنین موجب تسکین بافت های ریه می شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب معجزه آناناس در درمان التهاب را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "هل و فواید شگفت انگیز آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هل و فواید شگفت انگیز آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید