ونزوئلا: با وجود تحریم ها به راه خود ادامه می دهیم

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، وزیر خارجه ونزوئلا گفت، کشورش با وجود تحریم های آمریکا و سایر اقدامات واشنگتن به دستاوردها و تحولات سیاسی اش ادامه می دهد.

ونزوئلا: با وجود تحریم ها به راه خود ادامه می دهیم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا گفت، هم آمریکا و هم اتحادیه اروپا نگرش دروغ های ایدئولوژیکی در قبال کاراکاس دارند درحالیکه ونزوئلا تهدیدی علیه سایر کشورهای جامعه بین الملل نیست.

وی ادامه داد: واشنگتن سیاست تحریم های یکجانبه را علیه ونزوئلا ادامه می دهد چون ما را یک تهدید فوق العاده می داند. درباره انتظاراتم از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز باید این جمله معروف خوزه گرواسیو، سیاستمدار اورگوئه ای - پدر ملیت اروگوئه- را بیان کنم، ما از کسی بغیر از خودمان چیزی انتظار نداریم.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین گفت: ما چه واشنگتن خواهان برقراری روابط با کاراکاس باشد یا نباشد، به راه خود ادامه می دهیم.

اخیرا، بلینکن به خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا گفته بود که واشنگتن از ادامه فشارهای چند جانبه علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا حمایت می کند و وزارت خارجه آمریکا نیز بر اهمیت انتقال دموکراتیک در ونزوئلا تاکید کرده بود.

واشنگتن نتایج انتخابات پارلمانی دسامبر 2020 ونزوئلا را که در آن، حزب حاکم سوسیالیست متحد ونزوئلا به رهبری مادورو پیروز شد، به رسمیت نمی شناسد.

با وجود آنکه کاراکاس امیدوار است دولت جدید ایالات متحده به دنبال عادی سازی روابط با کاراکاس باشد، اما بلینکن به گوآیدو گفته که واشنگتن به دنبال تغییر موضعش نیست.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ونزوئلا: با وجود تحریم ها به راه خود ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا: با وجود تحریم ها به راه خود ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید