ویژگی های موتورسیکلت برقی بی ام و E-Power رودستر

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، موتورسیکلت برقی بی ام و E-Power رودستر به تازگی رونمایی شده است. قابلیت های موتورسیکلت های برقی بی ام و با مدل S1000 RR قابل مقایسه هستند.

ویژگی های موتورسیکلت برقی بی ام و E-Power رودستر

وبلاگ صنعت چاپ - حسین ریحانی: به تازگی غول خودرو سازی بی ام و از موتورسیکلت برقی و پروتوتایپ E-Power Roadster را رونمایی نموده است. این مدل از بعضی از فناوری های به کار رفته در موتورسیکلت مفهومی Vision DC Roadster بهره می برد. اما ظاهر موتورسیکلت الکتریکی و پروتوتایپ E-Power Roadster شباهتی به موتورسیکلت مفهومی Vision DC Roadster ندارد؛ در عوض، عناصر طراحی از محصولات مختلف بی ام و در آن دیده می شوند.

فریم E-Power رودستر به طور اختصاصی طراحی شده و بخش انتقال قدرت نیز از آنِ خودروهای بی ام و است. بخش جلویی این مدل شبیه به مدل S 1000 R است؛ درحالی که قسمت عقب آن از مدل R1200RS به ارث رسیده است. بسته باتری مدل E-Power رودستر نیز متعلق به بی ام و سری 2 پلاگین هیبریدی و موتور برقی آن نیز با بی ام و سری 7 مخصوص بازار چین یکسان است. اما این موتورسیکلت یک نمونه ای اولیه است؛ از این رو، بی ام و تمرکز خود را روی قسمت فنی آن گذاشته و روی سایر بخش ها کار ننموده است.

قدرت موتور برقی E-Power رودستر برابر 136 اسب بخار و گشتاور آن معادل 200 نیوتن متر است. موتور برقی این موتورسیکلت به جعبه دنده ای تک سرعته متصل است که بنابر اعلام بی ام و، گشتاور نهایی را به 1500 نیوتن متر می رساند. برخلاف بیشتر موتورسیکلت های برقی که نیروی موتور را با زنجیر یا تسمه به چرخ انتقال می دهند، در E-Power رودستر از میل گاردان برای انتقال نیرو به چرخ عقب استفاده شده است.

E-Power رودستر می تواند با وجود وزن 290 کیلوگرمی آن، در 2/9 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتربرساعت برساند. این میزان تنها 0/2 ثانیه از مدل S 1000 RR کندتر است.

مشکل شارژ کردن باتری موتورسیکلت برقی بی ام و

همچنین، این موتورسیکلت بی ام و از شارژر سریع DC نیز پشتیبانی می نماید که قادر است در یک ساعت باتری 13 کیلووات ساعتی آن را شارژ کند. مشکل موجود در رابطه با شارژ کردن باتری، افزایش دمای باتری است؛ چون با رسیدن دمای باتری به 40 درجه سلسیوس سرعت شارژ آن کاهش پیدا می نماید؛ ازاین رو، بی ام و به دنبال پیداکردن راهی برای بهبود خنک کاری باتری است. هدف این پروژه رسیدن به سرعت شارژ 6 کیلومتر ظرفیت پیمایش به ازای هر دقیقه است تا با 30 دقیقه شارژ بگردد مسافت 180 کیلومتر را طی کرد.

در حال حاضر، این موتورسیکلت برقی در مراحل اولیه فراوری توسعه خود قرار گرفته است. پیش بینی می گردد که تا پنج سال آینده مدل نهایی و فراوریی آن رونمایی گردد.

بیشتر بخوانیم:

منبع: زومیت

منبع: بیت ران

به "ویژگی های موتورسیکلت برقی بی ام و E-Power رودستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های موتورسیکلت برقی بی ام و E-Power رودستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید