استایل کژوال مردانه؛ اصول ست کردن و نکات مربوط به آن

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، انگیزه - مد و پوشاک - ظاهر شما تا حد زیادی می تواند بر دیگران تأثیر داشته باشد، پس به هیچ وجه آن را دست کم نگیرید. تمام آقایان به طور قطع چند شلوار جین یا تی شرت در کمد لباس هایشان دارند و در گوشه ای از کمد شما، پیراهن های رسمی و کت وشلوارهایی نیز هستند که در مجالس رسمی تر، از آن ها استفاده می کنید. در صورتی که بخواهید یک استایل روزمره اما زیبا و خاص را برای خود انتخاب کنید، قوانین پوشیدن لباس ها عوض می شود. نکات زیر به شما کمک می کند تا علاوه بر اینکه مرتب و خاص به نظر برسید، یک استایل کژوال مردانه با همان لباس های سابق خود داشته باشید.

استایل کژوال مردانه؛ اصول ست کردن و نکات مربوط به آن

تکنیک هایی برای داشتن یک استایل کژوال مردانه

استایل کژوال در اصطلاح به سبکی از لباس پوشیدن اطلاق می شود که فرد در آن احساس راحتی کرده و مانعی برای فعالیت های روزانه او نباشد. برای داشتن استایل کژوال باید نکات و قوانینی را مورد توجه قرار دهید. در ادامه به برخی از این قواعد و تکنیک های ساده اشاره می کنیم.

1. تی شرت انتخابی همیشگی

می توانید برای تکمیل استایل کژوال مردانه خود، از تی شرط به عنوان یک سلاح خارق العاده استفاده کنید. جالب است بدانید از تی شرت ها می توان در تمام فصول سال استفاده کرد. برای مثال در فصل زمستان می توان یک تی شرت زیبا را زیر یک ژاکت گرم یا کت چرم پوشید. جوانان همیشه از تی شرت ها برای تکمیل استایل کژوال مردانه خود استفاده می کنند و اگر شما نیز می خواهید جوان تر به نظر برسید، تی شرت انتخاب مناسبی است.

چندان فرقی نمی کند که تی شرطی که انتخاب می کنید، یقه دار باشد یا یقه گرد. با انواع تی شرت ها می توان اکسسوری ها، کفش ها و شلوارهای مختلف را ست کرد. به شما توصیه می کنیم که در کمد خود همیشه تی شرت هایی با رنگ های مشکی، طوسی و سفید داشته باشید؛ زیرا این تی شرت ها با بیشتر استایل ها ست می شوند.

2. گاهی می توانید پیراهن های مردانه را جایگزین تی شرت کنید

همه این را می دانیم که تی شرت ها علاوه بر اینکه بسیار راحت هستند، طرح و رنگ های متنوع و زیبایی نیز دارند؛ اما لازم به ذکر است که نباید در هر موقعیتی به سراغ تی شرت هایتان بروید. هر اندازه هم که قوانین پوشیدن لباس در محل کار شما آسان گرفته شود، باز هم لازم است برای رفتن به محل کار، از یک پیراهن مردانه استفاده کنید. با توجه به تنوع مدل های پیراهن های مردانه اسپرت و مجلسی، شما انتخاب های وسیعی برای خرید دارید. پیراهن های مردانه را چه با شلوار جین بپوشید و چه با شلوارهای پارچه ای، استایل شما را خیلی خاص و متفاوت نشان می دهند.

طرح های کلاسیک و ساده پیراهن های مردانه تقریباً برای تمام سلایق مناسب هستند. پیراهن های مردانه چهارخانه همیشه طرفداران زیادی دارند که به سادگی با انواع مختلف لباس هماهنگ می شوند. پیراهن های چهارخانه به طور خاصی با انواع شلوار جین به خصوص جین های سرمه ای رنگ ست می شوند و یک استایل کلاسیک می سازند. علاوه بر این پیراهن های ساده با رنگ های ملایم مانند سفید و آبی و چند رنگ متفاوت و خاص را نیز خریداری کنید. در انتخاب رنگ پیراهن هم می توانید بر اساس سلیقه شخصی خودتان را در نظر بگیرید و هم از رنگ های پرطرفدار سال الهام بگیرید.

با این وجود در صورتی که در ست کردن رنگ ها چندان ماهر نیستید، انتخاب هایتان را به رنگ هایی محدود کنید که کاربرد بیشتری دارند و ساده تر ست می شوند. رنگ هایی نظیر صورتی یا سبز روشن.

اگر بخواهید استایل تان را بیشتر به کژوال نزدیک کنید، به جای پیراهن های معمولی مردانه، می توانید از پیراهن های جین استفاده کنید. پیراهن های جین علاوه بر اینکه ماندگاری بیشتری دارند، استایل کژوال شما را خاص تر می کنند. در فصل پاییز بهتر است که زیر پیراهن خود یک تی شرت ساده یا راه راه بپوشید و بعد با پیراهن جین یک لایه به آن بیفزایید. برای استایل کژوال در تابستان نیز بهتر است یک پیراهن جین سبک با رنگ روشن را با شلوار کتان روشن به رنگ های کرم یا شیری ست کنید.

در صورتی که استایل های تیره را می پسندید، پیراهن های مشکی نیز می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد؛ اما باید بدانید که انتخاب رایجی نیست. پیراهن های تیره را می توانید با شلوار جین جذب مشکی ست کنید. بوت های سنگین و بندی چرم با این ست به خوبی هماهنگ می شوند.

برای اینکه استایل کژوال خاصی داشته باشید، باید پیراهن نخی مات بپوشید و همیشه پیراهن های براق را از انتخاب هایتان حذف کنید.

3. در نیمه دوم سال از پلیور استفاده کنید

اگر به دنبال استایل کژوال مردانه هستید، می توانید در فصل زمستان از پلیور استفاده کنید. اگر پلیورهایی با رنگ های زیبا و طرح های جذاب و امروزی انتخاب کنید، استایل کژوال شما را در فصل زمستان، بسیار خاص و چشمگیر می کند. با همه این تفاسیر به شما توصیه می کنیم، از یک پلیور ساده یقه گرد برای استایل کژوال مردانه خود استفاده کنید. این سبک از لباس پوشیدن، برای مجالس رسمی و غیر رسمی مناسب است. در ضمنً با لایه ای پوشیدن لباس ها همراه پلیور، استایل های متفاوتی را تجربه خواهید کرد. از انتخاب و خرید پلیورهای پشمی و خیلی گرم خودداری کنید. می توانید از یک پلیور نازک تر استفاده کنید. برای جلوگیری از سرما، تی شرتی ضخیم در زیر پلیور خود بپوشید.

4. شلوارها نقش پررنگی در استایل کژوال دارند

شلوارهای جین ، شلوارهای غیرقابل جایگزینی در کمد شما هستند؛ اما لازم است در کنار این شلوارها همیشه شلوارهای پارچه ای رسمی و کتان نیز داشته باشید. شما بر طبق موقعیت های مختلف، می توانید انتخاب های متنوعی برای استایل کژوال و روزمره خود داشته باشید. قاعده این است که برای استایل کژوال، انواع شلوار جین و کتان مردانه همیشه انتخاب های اول هستند؛ اما با کمی دقت می توانید از شلوارهای پارچه ای نیز در استایل کژوال روزمره استفاده کنید.

شلوارهای جین راحت و باکیفیت در استایل کژوال مردانه مختلف کاربرد بسیار زیادی دارند. اینکه چه رنگ شلوار جین را خریداری می کنید، به سلیقه و علاقه شما بستگی دارد. ولی به شما پیشنهاد می کنیم که شلوارهای جین را که بیش از حد زاپ دار هستند یا جزییات و طرح های بیش از حدی دارند را به هیچ وجه انتخاب نکنید.

بر اساس فرم بدن تان جین های راسته، گشاد یا جذب می تواند انتخاب های مناسبی باشد. لازم به ذکر است که جین هایی با فرم جذب برای بیشتر فرم های بدن و استایل ها مناسب هستند، با این وجود شلوارهای جین خیلی تنگ را از گزینه هایتان حذف کنید.

شلوارهای کتان را نیز به عنوان جایگزینی مناسب برای شلوار پارچه ای مردانه در کمدتان داشته باشید. این شلوارها مناسب ترین شلوارها برای استایل کژوال تابستانی هستند. رنگ های مختلف در شلوارهای کتان، این امکان را به شما می دهد که انتخاب های بیشتری داشته باشید. شلوارهای کتان، حالت رسمی تری در مقایسه با جین ها دارند. شلوار کتان را می توانید با کفش ها و کمربندهای رسمی تر ست کنید. برای یک استایل کژوال پاییزی، کتان ها خیلی ساده با انواع کت مردانه ست می شوند. شلوارهای کتان با رنگ های مختلف را داشته باشید. شلوار کتان مشکی برای زمستان و پاییز و شلوار کتان با رنگ کرم یا بژ برای تابستان انتخاب مناسبی هستند و شلوار کتان با رنگ سبز را برای استایل کژوال متفاوت، انتخاب کنید.

5. به رنگ و جنس کفش هایتان دقت کنید

در صورتی که به دنبال یک کفش راحت برای استایل کژوال خود هستید، به جای کفش های مخصوص ورزش، کفش های تخت اسپرت را خریداری کنید. این کفش ها می توانند یک انتخاب همیشگی و مناسب برای شما باشند. این کفش ها علاوه بر راحتی، با ترکیب های مختلف کژوال ست می شوند. کفش هایی با رنگ های طبیعی نظیر مشکی، سفید و یا سرمه ای، بهتر با رنگ های دیگر ست می شوند. علاوه بر توجه به طراحی کلاسیک، کفش هایی را خریداری کنید که جنس با کیفیتی دارند. دقت کنید که جنس چرم همیشه انتخاب مناسبی است.

6. از انتخاب لباس هایی با طرح های گرافیکی و انیمیشنی خودداری کنید

به شما پیشنهاد می کنیم از پوشیدن لباس هایی با طرح های گرافیکی و انیمیشنی خودداری کنید. این نکته درست است که این نوع از لباس ها خیلی بامزه هستند و هر فردی را به خود جذب می کنند. ولی بهتر است که از گزینه های مناسبتری استفاده کنید. قطعا طرح های گرافیکی ساده و شیکی نیز وجود دارند.

برخلاف باور افراد، پوشیدن لباس هایی با این طرح ها، شما را با مزه و جذاب نمی کنند. بلکه مردم شما را به چشم بچه ها بزرگسال نگاه می کنند! اگر به فیلم های سینمایی تلویزیون نیز دقت کنید همیشه شخصیت های غیر جدی فیلم، از این طرح های گرافیکی استفاده می کنند و برای شخصیت های مرد جذاب، از اینگونه استایل ها استفاده نمی شود.

7. بدانید چرا استایل کژوال را انتخاب کرده اید

بیشتر آقایان به اشتباه فکر می کنند با انتخاب استایل کژوال جوانتر به نظر خواهند رسید در صورتی که هدف این استایل راحتی در پوشش است. در صورتی که واقعا می خواهید شیک و جذاب به نظر برسید، هیچوقت سعی نکنید سن واقعی خودتان را کتمان کنید. همین بزرگ و بالغ بودن خود یکی از عوامل جذابیت است و سبب می شود با احترام بیشتری با شما رفتار شود. البته این موضوع به آن معنی نیست که مثل پدرها لباس بپوشید و در این زمینه افراط کنید ولی از لباس ها و سبک های نوجوانان و طرح هایی که می پوشند، اجتناب کنید.

8. به دنیای مد اهمیت ندهید

هنگامی که برای لباس پوشیدن و زیبا به نظر آمدن دنبال کمک هستیم، اولین فکری که به ذهنمان می رسد، کمک دریافت از دنیای مد و فشن است. ولی این دنیای مد و فشن، فقط برای اهالی مد کارایی دارد. در صورتی که یک مرد عادی هستید و فقط می خواهید جذاب و شیک به نظر برسید بهتر این است که به همین تکنیک ها اکتفا کنید.

9. از اکسسوری های مردانه غافل نشوید

اکسسوری ها یکی از ساده ترین روش ها برای جذابیت و زیبایی استایل کژوال شما هستند. در اینجا به شما توصیه می کنیم که همیشه برای افزودن به جذابیت خود از اکسسوری های خاص و مردانه استفاده کنید. برای آقایان مچ های بدون اکسسوری خاص، کمی زننده است و به چشم می آید. در صورتی که مایل هستید که از اکسسوری های جذاب استفاده کنید، در استایل کژوال خود، حداقل یک ساعت مچی را به همراه داشته باشید.

نکاتی کلیدی برای انتخاب استایل کژوال مردانه

  • در انتخاب استایل کژوال مردانه، مهمترین عامل سلیقه شما است. ولی نباید سلیقه شما، قواعد و قوانین استایل کژوال مردانه را نقض کند.
  • بافت پارچه ها در طراحی استایل کژوال مردانه اهمیت زیادی دارد. با کمی خلاقیت بر روی بافت پارچه ها می توان فرصتی برای ارائه تیپ های گوناگون و شیک در اختیار داشت. برخی از بافت های پارچه به راحتی با یکدیگر ست می شوند ولی برخی از بافت ها هرگز با هم هماهنگ نمی شوند.
  • در استایل کژوال، هرچه لباس ها تیره تر شوند، استایل شما رسمی تر می شود و هر چه رنگ لباس ها روشن تر باشد، استایل شما، غیر رسمی تر است.
  • ژاکت هایی با رنگ سبز زیتونی با تی شرت سفید و شلوار جین سنگ شور شده، انتخاب بسیار مناسب برای استایل کژوال مردانه است.
  • اگر قصد خرید کتونی دارید، حتما رنگ سفید آن را انتخاب کنید زیرا کتونی سفید رنگ با سایر لباس های شما به راحتی ست می شود.
  • پولوشرت، سویشرت و کت تک نقش پررنگی در زیبا شدن استایل شما دارند.
  • کراوات و پاپیون جزو استایل کژوال محسوب نمی شوند.
  • استایل کژوال رسمی را می توان در تمام موقعیت ها مورد استفاده قرار داد ولی هارمونی در این زمینه بسیار مهم است.
  • استایل ورزشی را با استایل کژوال اشتباه نگیرید . استایل ورزشی را در هر موقعیتی نمی توان استفاده کرد.
  • دو فاکتور زمان و مکان را برای طراحی استایل کژوال مردانه خود در نظر داشته باشید.
  • در انتخاب استایل کژوال خود به رنگ پوستتان توجه داشته باشید.
  • برای بهتر شدن استایل خود از دیگران مشورت بخواهید.
  • رعایت جزئیات در استایل کژوال مردانه اهمیت بسیار زیادی دارد.

نمونه هایی از استایل کژوال مردانه

بیشتر بدانید: نحوه ست کردن کت و تیشرت مردانه

نظر شما در مورد استایل کژوال چیست؟ آن را برای محل کار و سایر فعالیت های روزانه مناسب می دانید؟ لطفا دیدگاه خود را از بخش نظرات با ما سایر مخاطبین انگیزه به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "استایل کژوال مردانه؛ اصول ست کردن و نکات مربوط به آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استایل کژوال مردانه؛ اصول ست کردن و نکات مربوط به آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید