برترین روش های سفید کردن دندان ها

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، خمیر دندان های سفید نماینده معمولا ترکیبی از مواد را برای از بین بردن لکه های روی دندان ها ارائه می دهند. بر اساس یک آنالیز در سال 2018، خمیردندان های سفید نماینده به طور موثری دندان های شما را سفید می نمایند و با از بین بردن لکه های سطحی، لبخندی درخشان تر ارائه می دهند.

برترین روش های سفید کردن دندان ها

عواملی که باعث زرد شدن دندان ها می گردد، شامل پیری مینای دندان، سیگار کشیدن، دندان قروچه کردن، خوردن غذا های رنگی و نوشیدنی های گازدار می گردد. بعلاوه اگر در دوران کودکی از آنتی بیوتیک های تتراسایکلین استفاده نموده باشید، ممکن است دندان هایتان زرد شده باشد.

روش های مناسب برای سفید کردن دندان عبارتند از:

استفاده از خمیر دندان سفید نماینده

خمیر دندان های سفید نماینده معمولا ترکیبی از مواد را برای از بین بردن لکه های روی دندان ها ارائه می دهند. بر اساس یک آنالیز در سال 2018، خمیردندان های سفید نماینده به طور موثری دندان های شما را سفید می نمایند و با از بین بردن لکه های سطحی، لبخندی درخشان تر ارائه می دهند.

با این حال، بیشتر خمیر دندان های سفید نماینده به طور ذاتی دندان ها را سفید نمی نمایند.

تمام خمیردندان ها، لکه های سطحی را از بین می برند، زیرا حاوی مواد ساینده ملایم هستند. بعضی از خمیردندان های سفید نماینده حاوی پولیش ملایم یا عوامل شیمیایی هستند که اثربخشی بیشتری را برای از بین بردن لکه ها و جرم ها ایجاد می نمایند. به طور کلی، خمیر دندان های سفید نماینده می توانند رنگ دندان هایتان را حدود یک درجه روشن تر نمایند.

درمان حرفه ای بلیچینگ در مطب دندانپزشکی

بلیچینگ در مطب دندانپزشکی، سریعترین راه را برای سفید کردن دندان های شما فراهم می نماید. شما برای سفید کردن دندان هایتان در مطب دندانپزشکی، بایستی 1 تا 3 جلسه 30 تا 60 دقیقه ای تحت درمان قرار بگیرید. در طول هر جلسه، غلظت بالایی از کاربامید یا پراکسید هیدروژن (20 تا 43 درصد) روی دندان ها قرار می گیرد.

این محصولات در ترکیب با حرارت، نور مخصوص و یا لیزر اعمال می شوند. اگرچه می توان از پراکسید هیدروژن استفاده کرد، اما پراکسید کاربامید به عنوان استاندارد صنعتی در نظر گرفته می گردد و ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

بعضی از دندانپزشکان با استفاده از نور ماوراء بنفش برای تسریع واکنش شیمیایی و فرآیند سفید شدن دندان ها، کارشان را به سرانجام می رسانند.

بلیچینگ می تواند دندان هایتان را سه تا هشت درجه روشن تر کند. این روش سفید کردن دندان، نسبت به بقیه روش ها گران تر است. دندانپزشکان ماهر مدیست نیز می توانند پس از ویزیت آنلاین شما، درباره روش درمانی بلیچینگ و سایر روش های موثر به شما مشاوره دهند.

کیت سفید نماینده دندان

کیت سفید نماینده دندان، شامل سینی و ژل سفید نماینده موثری برای دندان ها است. سیستم های سفیدنماینده دندان مبتنی بر سینی، که بدون نسخه یا با تجویز دندانپزشک خریداری می شوند، شامل پر کردن سینی محافظ دهان با محلول سفیدنماینده ژلی مانندی است.

ژل های سفید نماینده دندان، ژل های شفاف و مبتنی بر پراکسید هستند که با یک برس کوچک مستقیما روی سطح دندان هایتان اعمال می شوند. بسته به قدرت پراکسید، دستورالعمل های آن نیز فرق دارد.

این سینی ها معمولا برای ساعاتی در شبانه روز روی دندان قرار می گیرند و در طول یک بازه زمانی 4 هفته ای و حتی بیشتر (بسته به درجه تغییر رنگ و سطح سفیدی مطلوب) استفاده می شوند. ممکن است از 3 روز تا چند هفته طول بکشد تا نتیجه ای مشاهده گردد؛ البته این نتایج تا 4 ماه دوام می آورند.

در ادامه شرح راه های سفید شدن دندان باید بدانید که اساسا دو نوع سینی و ژل سفید نماینده دندان وجود دارد: آن هایی که طبق نظر دندانپزشک تجویز و خریداری می شوند و آن هایی که بدون نسخه خریداری می شوند.

کیت های سفیدنماینده دندانپزشکی، نتایج سریع تر و مؤثرتری دارند، زیرا حاوی ماده سفیدنماینده پراکسید قوی تری نسبت به کیت های سفیدنماینده موجود در بازار هستند. یکی دیگر از مزایای سینی ها و ژل های سفیدنماینده دندانپزشکی این است که به صورت سفارشی ساخته شده اند و دقیقا متناسب با دندان های شما هستند.

نوار های سفید نماینده دندان

نوار های سفید نماینده دندان در هر داروخانه ای در سراسر کشور پیدا می شوند. این نوار های سفیدنماینده که بدون نسخه به فروش می رسند، نسبتا مقرون به صرفه قیمت هستند و نحوه استفاده آسانی دارند. بیشتر این نوار ها کارایی دارند و دندان هایتان را سفید می نمایند. امکان دارد نوار های سفید نماینده دندان بسته به قدرت پراکسید موجود در خود به مدت زمان بیشتری احتیاج داشته باشند تا نتایج مورد نظر را ایجاد نمایند.

نوار های سفید نماینده نوار های بسیار نازک و تقریبا نامرئی هستند که با ژل سفیدنماینده مبتنی بر پراکسید پوشانده شده اند. نوار ها باید طبق دستورالعمل روی لیبل شان اعمال شوند. نتایج اولیه در چند روز دیده می گردد و نتایج نهایی حدود 4 ماه باقی می ماند.

دهان شویه های سفید نماینده

از نوترین محصولات سفید نماینده موجود می توان به دهان شویه های سفید نماینده اشاره نمود. مانند بسیاری از دهان شویه ها، آن ها نفس را تازه می نمایند و پلاک های دندانی و بیماری لثه را کاهش می دهند. بعضی از این محصولات، شامل موادی مانند پراکسید هیدروژن هستند که دندان ها را سفید می نمایند.

فراوری نمایندگان می گویند ممکن است 12 هفته طول بکشد تا نتایج حاصل شوند. فقط باید دو مرتبه در روز قبل از مسواک زدن، آن ها را مصرف نموده و به مدت 60 ثانیه در دهان خود بچرخانید و سپس خالی کنید.

البته بعضی از کارشناسان می گویند که روش سفید کردن دندان ها با دهان شویه ممکن است به مقدار سایر محصولات سفید نماینده بدون نسخه، موثر واقع نشوند. از آنجایی که دهان شویه سفید نماینده فقط برای مدت کوتاهی با دندان ها تماس دارد - فقط 2 دقیقه در روز در مقایسه با 30 دقیقه برای بسیاری از نوار های سفید نماینده - ممکن است تأثیر کمتری داشته باشد.

بعضی از افراد برای تقویت این قبیل دهانشویه ها، ابتدا دندان های خود را با دهان شویه شستشو می دهند و سپس با خمیر دندان سفید نماینده مسواک می زنند.

سایر محصولات سفید نماینده دندان

محصولات نو سفید نماینده دندان از جمله آدامس های سفید نماینده، نخ دندان های سفید نماینده و ... همواره در داروخانه ها یا فضای آنلاین ظاهر می شوند. از آنجا که این محصولات نسبتا نو هستند، تحقیقات زیادی برای اثبات یا نقض کارایی آن ها انجام نشده است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "برترین روش های سفید کردن دندان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش های سفید کردن دندان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید