فراوری گرمکن های جایگاه و پنل خودروها با جوهرهای نانو

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، علی قره خانی مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: ما چاپگری برای توسعه فناوری الکترونیک چاپی ارائه نموده ایم که می توان با استفاده از این چاپگر مدارات الکترونیکی را به چاپ رساند.

فراوری گرمکن های جایگاه و پنل خودروها با جوهرهای نانو

وی با بیان اینکه از جمله کاربردهای این چاپگر استفاده از آن در فراوری منسوجات است، گفت: با این فناوری می توان انواع مختلف گرمکن و حسگر را روی پارچه چاپ کرد و از آن پارچه در فراوری لباس استفاده کرد. این چاپگر در صنعت خودروسازی کاربرد دارد؛ بعلاوه در خودروهای امروزی در بخش پنل و گرمکن های جایگاه از این فناوری استفاده می گردد.

وی با تاکید بر اینکه آینده الکترونیک به سمت الکترونیک چاپی یا الکترونیک پوشیدنی می رود، گفت: حوزه الکترونیک چاپی در دنیا، حوزه ای نو قلمداد می گردد؛ بنابراین ما انتظار داریم بازار خوبی به واسطه محصولاتی از این چاپگر داشته باشیم.

قره خانی گفت: این دستگاه الکترونیک چاپی برای فراوری محصولات الکترونیکی در حوزه های مختلف قابل استفاده است. هزینه پایین، سبک بودن، ضخامت کم، سازگاری با محیط زیست، انعطاف پذیری و پایداری از جمله مزایای این فناوری است.

با توجه به بازار 30 میلیارد دلاری محصولات حوزه الکترونیک چاپی و پیش بینی بازاری بالغ بر 75 میلیارد دلار تا سال 2027 در کنار عدم احتیاج به زیرساخت های پیچیده و توانمندی های موجود داخلی؛ محصولات حوزه الکترونیک چاپی می تواند از اهمیت بسزایی در رشد و توسعه صنعت نانو در کشور برخوردار باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری گرمکن های جایگاه و پنل خودروها با جوهرهای نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری گرمکن های جایگاه و پنل خودروها با جوهرهای نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید