دکوراسیون خلاقانه اتاق کودک با طراحی جالب و سرگرم کننده

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، برای بچه ها، حتی یک اتاق ساده هم می تواند به جنگلی انبوه، قلعه ای بزرگ، مطب دکتر یا هر چیزی دیگری تبدیل شود. دکوراسیون خلاقانه اتاق کودک می تواند این اجازه را به بچه ها بدهد تا با قوه تخیل خود، دنیایی شگفت انگیز و سرگرم کننده برای خود خلق کنند. در چنین اتاق خواب هایی، یک پارچه یا پتوی ساده به غار و یک صندلی، حکم یک کوه را خواهد داشت، تصورات بچه ها نامحدود هستند و به همین علت نباید فضا، جلوی این محدودیت و شوق و ذوق آنها را بگیرد. اتاق هایی با طراحی خلاقانه، نه تنها جلوی این محدودیت را نخواهد گرفت بلکه آنها را تشویق به تفکر خلاقانه می کنند.

دکوراسیون خلاقانه اتاق کودک با طراحی جالب و سرگرم کننده

تم هایی که در این اتاق ها استفاده می شود طوری هستند که روحیه کنجکاوی را در بچه ها تقویت کند، با وجود مکان هایی که بچه ها می توانند در آن پنهان شوند یا چیزهای که از آن بالا فرایند، این خلاقیت تقویت می شود. ایده های بکار رفته در اتاق های زیر به قدری زیبا و جالب هستند که حتی والدین هم برخی طرح های آن را در سایر اتاق های اصلی خانه اجرا می کنند. برای مثال قفسه ها و شلف های قرار گرفته در اتاق بچه ها می تواند در اتاق نشیمن یا اتاق خواب والدین هم مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما هم بدنبال اتاقی سرگرم کننده برای کودک خود می شد، مدل های زیر بهترین طرح ها را برای ایده گیری در اختیار شما قرار خواهند داد.

اولین اتاقی که به معرفی آن خواهم پرداخت از رنگ هایی بسیار شاد، برجسته و شاخص استفاده می کند که دقیقا مطابق با روحیه بچه ها پرانرژی است. در کنار رنگ خود معماری داخلی اتاق هم به شیوه ای بسیار جالب و هنرمندانه طراحی شده که حقیقتا آنرا به اتاقی خاص برای بچه ها بدل کرده است. اگرچه این اتاق فضای خیلی بزررگی ندارد و حتی برعکس مانند بسیاری از اتاق های امروزی، محدود و بسته است اما رنگ های روشن و شاد در کنار مبلمان راحت و مرتب، فضایی بسیار دعوت کننده برای بچه ها ایجاد کرده تا اتاق خواب خود را صرفا فقط مکانی برای خوابیدن و استراحت نبینند.

همانطور که در عکس های زیر مشاهده می کنید اتاق خواب دوم تمی دخترانه دارد زیرا رنگ صورتی لطیف با تناژهای گوناگون در تمام فضای اتاق استفاده شده که فضای آنرا بسیار شیرین و دوست داشتنی کرده است. البته دکوراسیون این اتاق برای یک کودک جوان بسیار پچیده و پرزرق و برق است، حتی قرار گرفتن بالش های بزرگ در کنار رنگ طلایی که به صورت جزئی در گوشه و کنار اتاق استفاده شده، نشان از دکوراسیون لوکس این اتاق دارد. نوار چراغ ال ایی دی زیبایی به صورت مخفی دیوار پشت تلویزیون و کنار تخت خواب را روشن می کند تا اتمسفری بسیار آرامش بخش هنگام خواب شبانه فراهم شود.

اتاق خواب سوم به معنای واقعی کلمه خارق العاده است. این اتاق با طرحی که دقیقا نقش یک خانه درختی رویایی را ایفا می کند آرزوی هر کودکی است. حتما شما هم زمان کودکی خود چنین خانه هایی را در کارتون های مجذوب کننده آن زمان تماشا کرده اید و همیشه علاقه داشتید حداقل برای یکبار هم که شده به داخل آنها قدم بگذارید. حال حساب کنید که این خانه برای یک کودک آن هم در اتاق خوابش چه موهبتی برای او بشمار می رود. البته فکر می کنم حتی بزرگسالان هم خواستار چنین اتاق خوابی خواهند بود.

نکته جالب دیگر در مورد این اتاق فرش بسیار زیبای پهن شده زیر خانه درختی در وسط اتاق است. خود این فرش طرحی کاملا مشابه با چمن دارد و بسیار زیبا و شبه واقعی طراحی شده طوریکه به بچه ها حس بودن در یک جنگل پر رمز و راز را می دهد. جالب است بدانید خود این خانه جنگلی هم سه طبقه بوده که هر کدام از طبقه های فضایی برای انجام کاری بخصوص دارند. لامپ ها هم به شیوه ای از سقف آویزان شده اند تا شبیه ترین حالت را به درخشش نور خورشید از بین برگ های درختان جنگل را داشته باشد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

تزیین دکوراسیون اتاق کودک با دیوار آجری و رنگ های شاد

شلف اتاق کودک در طرح های خلاقانه و زیبا مناسب اتاق های مدرن

دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان با رنگ های سرد و مجذوب کننده

معرفی مدل های تازه تخت و کمد نوجوان در دکوراسیون اتاق خواب

مدل چهارم یک اتاق خواب برای دو کودک است اما در یک فضای نسبتا کوچک. با این حال باز هم در اتاق، دکوراسیون متعلق به سلیقه های مختلف را می بینیم که هر کدام حد و مرز معین خود را دارند تا هر کدام از بچه ها فضا را متعلق به خود ببینند. استفاده از رنگ ها و طرح های گوناگون به سادگی هر چه تمام تر کار جداسازی فضا را انجام داده بدون اینکه ذره ای فضا اشغال یا به دکوراسیون داخلی اتاق صدمه ای وارد کند. تم اتاق هم براساس داستان های ابر قهرمانی محبوب این روزهای بچه ها یعنی بتمن و سوپرمن طراحی شده که طبیعتا طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارند.

و در نهایت اتاق خواب پنجم که ترکیبی از تمامی ویژگی های بالا را دارد:

دکوراسیون خلاقانه اتاق کودک

منبع: اتاق

به "دکوراسیون خلاقانه اتاق کودک با طراحی جالب و سرگرم کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون خلاقانه اتاق کودک با طراحی جالب و سرگرم کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید