رایزنی کره جنوبی برای بازگرداندن حق رأی ایران در سازمان ملل

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، مقامات کره ای در حال رایزنی هستند تا با استفاده از دارایی های مسدود شده ایران در این کشور، حق رای کشورمان در سازمان ملل بازگردانده گردد.

رایزنی کره جنوبی برای بازگرداندن حق رأی ایران در سازمان ملل

وبلاگ صنعت چاپ - منابع دولتی کره جنوبی امروز (پنجشنبه) گفتند، کره جنوبی در حال مشورت با ایران است تا در صورت موافقت، از پول های بلوکه شده کشورمان برای بازگرداندن حق رای ایران در سازمان ملل استفاده کند.

یکی از این منابع به خبرگزاری یونهاپ گفت: دولت ما در این زمینه در حال رایزنی با دولت ایران است و از سوی دیگر با آمریکا و سازمان ملل نیز در حال رایزنی است.

هفته گذشته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نامه ای گفت با توجه به اینکه 11 کشور بدهی خود را به این سازمان پرداخت ننموده اند، حق رای 8 کشور از جمله ایران به حالت تعلیق درخواهد آمد. گفته می گردد مبلغ بدهی ایران کمی بیشتر از 18 میلیون دلار است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در پاسخ به این خبر گفت ایران یکی از اعضای فعال سازمان ملل است و خود را متعهد به پرداخت حق عضویت خود می داند، اما تحریم های آمریکا سبب شده است پرداخت های بین المللی ایران با مشکل رو به رو گردد، اما ایران منابع لازم برای پرداخت این حق عضویت را فراهم آورده و در حال رایزنی برای حل این مسئله است.

لازم به ذکر است پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای سال 2015، تحریم های بیشتری علیه کشورمان اعمال شد. کره جنوبی نیز به بهانه تحریم های آمریکا تا کنون 7 میلیارد دلار از دارایی های ایران که مربوط به فروش نفت می گردد را مسدود نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رایزنی کره جنوبی برای بازگرداندن حق رأی ایران در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی کره جنوبی برای بازگرداندن حق رأی ایران در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید