سایه سرو بلند به شبکه مستند رسید ، گرامیداشت اسلامی ندوشن در تلویزیون

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، شبکه مستند با پخش سایه سرو بلند پرتره ای از محمدعلی اسلامی ندوشن یاد این شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر ایرانی را گرامی می دارد.

سایه سرو بلند به شبکه مستند رسید ، گرامیداشت اسلامی ندوشن در تلویزیون

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ صنعت چاپ، سایه سرو بلند فراوری شبکه مستند به تهیه کنندگی مصطفی رزاق کریمی و کارگردانی عطیه زارع به معرفی دکتر اسلامی ندوشن از زبان دوستان و آشنایان ایشان پرداخته است.

محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم و پژوهشگر ایرانی 5 اردیبهشت 1401، در سن 98 سالگی بر اثر کهولت سن در کانادا درگذشت.

ندوشن، در سال 1303 در ندوشنِ یزد، چشم به دنیا گگردد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در ندوشن، یزد و تهران گذراند و سپس وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد. او دکتری حقوق خود را از دانشگاه سوربن فرانسه دریافت کرد.

او در سال 1334 به ایران بازگشت و چند سالی در سمت قاضی دادگستری مشغول به کار شد، ولی انتها، عشق به ادبیات فارسی بود که او را به تدریس در این رشته رهنمون کرد. این ادیب و پژوهشگر که از 12 سالگی شعر می گفت و آثارش از همان نوجوانی در مطبوعات منتشر می شد، با این که در رشته حقوق دکتری گرفته بود، به تدریس ادبیات در دانشکده ها و مدرسه های عالی گوناگون پرداخت تا این که در سال 1348، عضو هیات علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران شد.

این شاعر و پژوهشگر ادبیات، به مدت دو دهه، درس هایی، چون ادبیات تطبیقی، شاهنامه، شاهکار های ادبیات دنیا، تاریخ تمدن و فرهنگ ایران و ... را در دانشکده ادبیات و حقوق دانشگاه تهران تدریس و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

اسلامی ندوشن در مدت 70 سال، بیش از 70 کتاب و صد ها مقاله در باره فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی، منتشر کرد.

سایه سرو بلند چهارشنبه 7 اردیبهشت ساعت 19 از شبکه مستند پخش می گردد تکرارش روز بعد ساعت 9 خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سایه سرو بلند به شبکه مستند رسید ، گرامیداشت اسلامی ندوشن در تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سرو بلند به شبکه مستند رسید ، گرامیداشت اسلامی ندوشن در تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید