ادبیات

پرده رو پس نزنین، سیاهه بختم

سی ام فروردین، دهمین سالگرد خاموشی سعدی افشار است. ده سال پیش در دی ماه 1391 و دو ماه قبل از رفتن همیشگی او، سلطان سیاه را در خانه اش دیدار می کنم.

31 فروردین 1402

لاک پشت ها هم پرواز می نمایند در فهرست 30 فیلم برتر ضد جنگ تاریخ سینمای دنیا

منصور دنیای نوشت: فیلم سینمایی لاک پشت ها هم پرواز می نمایند به کارگردانی بهمن قبادی در کنار آثار کارگردانان مطرحی همانند؛ استنلی کوبریک، میلوش فورمن، فرانسیس فورد کاپولا، چارلی چاپلین، ژان رنوار، ترنس مالیک، الیور استون، ارول موریس و ... در فهرست 30...

28 اسفند 1401

عکس ا تمجید باشگاه النصر از رونالدو با یک شعر عاشقانه

باشگاه النصر که این روزها شمار دنبال کنندگانش در فضای مجازی به واسطه حضور رونالدو افزایش زیادی پیدا نموده؛ با شعری عاشقانه از ستاره پرتغالی تمجید کرد.

14 دی 1401

سایه سرو بلند به شبکه مستند رسید ، گرامیداشت اسلامی ندوشن در تلویزیون

شبکه مستند با پخش سایه سرو بلند پرتره ای از محمدعلی اسلامی ندوشن یاد این شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر ایرانی را گرامی می دارد.

21 خرداد 1401

روستای کندر کرج؛ پیشنهادی عالی برای فاصله گرفتن از هیاهوی شهری

یک خبر خوب برای اهالی مرکز که دنبال فاصله گرفتن از ترافیک و شلوغی شهر و تنفس هوای آزاد هستند! روستای کندر یکی از منطقه ها خوش آب وهوای نزدیک تهران است که جان می دهد برای یک سفر یک روزه و زدن به دل طبیعت. این روستا یکی از سرسبزترین روستاهایی است که با رفتن...

7 خرداد 1401

نگاهی کوتاه بر تاریخ تمدن هند

انسان ها بیش از 75 هزار سال است که در شبه قاره هند زندگی می کنند. منطقه ها روستایی، سپس منطقه ها شهری و نیز چندین دین و مذهب رفته رفته در این مکان توسعه و رواج یافتند. برای آشنایی بیشتر با تاریخ تمدن هندوستان، در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

12 اسفند 1400

فارابی وظیفه کلام را منحصر به دفاع از عقاید دینی نمی داند، چرایی مغفول ماندن بحث کلام افعال در سنت اسلامی

به گزارش خبرنگاران هفتمین پیش نشست کنفرانس بین المللی الهیّات عملی با عنوان کلام اَفعال به مثابه الهیّات عملی با سخنرانی محسن جوادی استاد دانشگاه قم برگزار گشت.

29 بهمن 1400

سیف الدین نجم آبادی ایران شناسی که در سکوت خبری درگذشت

پروفسور دکتر سیف الدین نجم آبادی، استاد برجسته ایران شناسی دانشگاه هایدلبرگ آلمان در سن 94 سالگی در سکوت خبری درگذشت.

15 بهمن 1400

زندیا کلمن بازیگر اصلی فیلم تل ماسه 2 خواهد بود

بر اساس صحبت های اخیر دنی ویلنوو در صورت ساخت فیلم تل ماسه 2 (2 Dune)، زندیا کلمن بازیگر نقش اصلی آن خواهد بود.

29 مرداد 1400

خوشنویسیِ رباعیات خیام، مهریه عروس مشهدی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی، یک زوج هنرمند نیشابوری در اقدامی زیبا و فرهنگی شروع زندگی مشترک خود را در کنار آرامگاه حکیم عمرخیام نیشابوری و با مهریه کتابت رباعیات خیام شروع کردند.

13 تیر 1400

دفاع تمام قد از پژمان جمشیدی

حمله لفظی یک خبرنگار به پژمان جمشیدی بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد شدید در فضای رسانه ای و خبری همراه بوده است. بسیاری معتقدند انتقاد اجرا شده از جمشیدی در جشنواره فجر غیر منصانه است.

16 اسفند 1399

آشنایی با جاذبه های گردشگری نیشابور

جاذبه های گردشگری نیشابور با توجه به توسعه صنعت گردشگری، بناهای تاریخی، مذهبی فراوان و آرامگاه مشاهیر بسیار زیاد مورد استقبال قرار می گیرد.

18 آذر 1399

گزارش زمان پخش سریال های محرم 99

تلویزیون برخلاف سال های گذشته، پخش سریال های محرمی را پس از تاسوعا و عاشورای حسینی به روی آنتن می برد.

29 مهر 1399

برای مخاطب خاص فیلم می سازم، جمله ای کثیف است، پلتفرم کلاهبرداری روشنفکرانه ای که از ابتذال فیلم فارسی بدتر است

مسعود فراستی گفت: این جمله بسیار کثیف است که من برای مخاطب خاص فیلم می سازم. این نوعی نژاد پرستی است. آیا هنرمندان عظیم برای مخاطب خاص کار می کردند یا مخاطب عام.

18 شهریور 1399

از استفن کینگ تا اورسلا لو گویین: 10 اثر الهام بخش درباره نوشتن

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین- بیشتر مردم می دانند داستان چیست، تا زمانی که بنشینند و بخواهند خودشان یک داستان بنویسند. این را فلنری اوکانر، داستان کوتاه نویس بزرگ گفته است. وقتی نوبت به خوب نوشتن می رسد، می توانیم به چشم اندازی رمانتیک از آن بپردازیم...

9 تیر 1399