قیمت نو سیمان

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، خبرنگاران- آنالیز بازار مصالح ساختمانی حاکی از ثبات نسبی در بازار سیمان است.

قیمت نو سیمان

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، سیمان ماده ای است که روی سطح اجسام جامد اعمال می گردد تا آنها را محکم به هم بچسباند یا به عبارت دقیق تر، ماده پودری است که پس از مخلوط شدن با آب، به حالت نرم و خمیری درآمده (که پس از خشک شدن سفت می گردد) و برای چسباندن سنگ ها، آجرها، بلوک ها و غیره در ساخت وساز استفاده می گردد.

اینکه از چه تاریخی مصرف سیمان در ایران باب شده است چندان معین نیست ولی آنچه که مسلم است ورود سیمان به ایران به وسیله خارجی ها بوده است که از آن برای ساختن بناهایی نظیر کلیساها و سفارتخانه ها و تأسیسات بندری استفاده شده است. با آغاز قرن 14 هجری شمسی سرعت توسعه کارهای زیربنایی، همزمان با تحولات صنعتی جهانی آنچنان گسترده است که کیفیت و کمیت محصولات سنتی ساختمانی جواب گوی نیازها نبوده است و خصوصاً با آغاز احداث راه آهن سراسری ضرورت استفاده از سیمان جهت ساخت پل ها و تونل ها و ایستگاه ها کاملاً محسوس تر گشت.

طبق آنالیز های به عمل آمده سیمان پاکتی 50 کیلویی تیپ 325-1 در بازار 420 هزار تومان قیمت خورده است و پودر سیمان سفید کد 11 با وزن 2 کیلوگرم نیز در بازار13 هزار و 900 تومان قیمت خورده است و پودر سیمان کد 01 با وزن 2 کیلوگرم نیز در حال حاضر در بازار 7 هزار و 900 تومان قیمت دارد و 50 کیلوگرم سیمان تیپ 2 تهران نیز 45 هزار تومان قیمت خورده است.

لازم به ذکر است که در بورس کالا امروز 200 تن از سیمان تیپ 2 به ارزش 1,121,400 هزار ریال معامله شده است و سیمان تیپ 2 یکی از پرمعامله ترین کالاها در تالار سیمان امروز بورس کالا بوده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: شفقنا اقتصادی

به "قیمت نو سیمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نو سیمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید