113 میلیارد تومان از دانشجویان و دولت طلب داریم

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان مطرح نمود: 113 میلیارد تومان از دانشجویان و دولت طلب داریم که از این مبلغ 25 میلیارد تومان مربوط به بنیاد شهید، 500 میلیون تومان مربوط به سازمان بهزیستی و مابقی از سایر بخش هاست.

113 میلیارد تومان از دانشجویان و دولت طلب داریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری وبلاگ صنعت چاپ از سنندج، جهانشیر امینی در جمع وبلاگ صنعت چاپ اظهار کرد: عمل به رسالت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان از اولویت های اصلی است و در این راستا سعی داریم برای یاری به توسعه استان گام های اساسی برداریم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهید محمود صارمی و قدردانی از کوششگران این عرصه مطرح نمود: وبلاگ صنعت چاپ طلایه داران جبهه علم، آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم و نبض تپنده جامعه هستند که نقشی فراتر از اطلاع رسانی را برعهده داشته و رسالتشان تبیین رویدادها و یاری به بسط گردش آزاد اطلاعات، گسترش و توسعه دانش صحیح در جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان افزود: کوشش در راستای بهره برداری از ظرفیت های در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان برای یاری به برطرف مسائل و مسائل این استان اولویت است.

امینی توضیح داد: قبل از این مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد واحد سنندج راه اندازی شده بود که به دلیل توجه نداشتن به آن در یک سال اخیر تعطیل شد؛ اما اکنون فعالیت این مرکز دوباره شروع شده و به صورت ویژه از آن حمایت می گردد.

وی با اشاره به اخذ مجوز راه اندازی دو مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج مطرح نمود: در جلسه اخیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان مجوز راه اندازی مرکز تحقیقات و مطالعات خانواده برای نخستین بار در کشور و مرکز تحقیقات کشاورزی، دامپروری و گیاهان دارویی در استان صادر شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: میزان برخی آسیب های اجتماعی در کردستان از جمله مسئله طلاق نگران کننده است، به همین دلیل قرار است مرکز مطالعات خانواده در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی در راستای مقابله با این آسیب طرح های کاربردی ارائه و اجرا کند.

امینی مطرح نمود: مرکز تحقیقات کشاورزی دامپروری و گیاهان دارویی نیز دیگر مرکزی است که در جلسه اخیر هیئت امنای استان کردستان با صدور مجوز همراه بوده و این واحد قبل از صدور مجوز فعالیت های خوبی را در این بخش شروع نموده است.

وی افزود: در کنار این مهم برای فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه گیاهان دارویی فعالیت های خوبی در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با ارائه گزارشی از شرایط اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه افزود: با توجه به کاهش تعداد دانشجو، منابع اقتصادی دانشگاه کاهش پیدا نموده که درصدد مطالعه راه های افزایش درآمدهای غیرشهریه ای برای توسعه فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی هستیم.

امینی با بیان اینکه با وجود محدودیت های اقتصادی، 113 میلیارد تومان از دانشجویان و دولت (اشخاص حقیقی و حقوقی) طلب داریم، اعلام کرد: از این میزان 51 میلیارد و 500 میلیون تومان مربوط به دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیل، 25 میلیارد تومان بنیاد شهید و امور ایثارگران، 500 میلیون تومان سازمان بهزیستی و 36 میلیارد تومان نیز از سایر بخش های مردمی و خصوصی است.

دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیروی مازاد دارد

وی با اشاره به اینکه بدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 2 هزار میلیارد تومان است، افزود: سال جاری در لایحه بودجه، دولت موظف به پرداخت بدهی دانشگاه آزاد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: استفاده از ظرفیت های رسانه ای به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته و باید رسانه در کنار استادان، دانشجویان و سایر بخش ها برای کاهش آسیب های اجتماعی و گسترش فعالیت های فرهنگی پای کار باشند.

امینی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیروی مازاد دارد، ادامه داد: هدف ما در این دانشگاه چابک سازی رعایت دستورالعمل های ابلاغی، ایجاد انگیزه و ارتقای سطح علمی استادان و اعضای هیئت علمی، مربی به استادیار و استادیار به دانشیار است.

وی به جزئیات محاسبه شهریه دانشجویان در ترم تحصیلی آینده اشاره و اظهار کرد: میزان افزایش شهریه دانشجویان استان کردستان در قیاس با استان های همجوار کمتر بوده و متناسبت با رشته های متفاوت است.

ایجاد 4 رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه این دانشگاه دارای پنج واحد سنندج، بیجار، قروه، سقز، مریوان و مرکز بانه و یک مرکز سما در سنندج است، اعلام کرد: تعداد کل دانشجویان دانشگاه آزاد کردستان 11 هزار و 651 نفر بوده که از این تعداد 25 درصد در دوره تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

امینی تبیین کرد: کلاس های دانشگاه آزاد اسلامی کردستان از 8 اسفند به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد؛ اما پس از یک هفته تعطیلی کلاس های مجازی راه اندازی و در بستر سامانه ایجاد شده توسط واحد سنندج بدون اشکال با حضور بیش از 85 درصد دانشجویان تشکیل شد.

وی از احتمال ترکیبی بودن کلاس های دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در ترم آینده اطلاع داد و افزود: کلاس های تئوری به صورت غیرحضوری و کلاس های عملی حضوری برگزار می گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان شرح داد: پرونده درخواست راه اندازی و افزایش 10 رشته جدید به رشته های دانشگاه های آزاد اسلامی سطح استان در حال پیگیری است که تا به امروز چهار رشته جدید مکانیک ساخت و فراوری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد واحد سنندج، حقوق عمومی در مقطع کارشناسی ارشد در واحد سقز، حقوق خصوصی در مقطع کارشناسی ارشد در واحد قروه و رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد در واحد مریوان ایجاد شده است.

4078/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "113 میلیارد تومان از دانشجویان و دولت طلب داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "113 میلیارد تومان از دانشجویان و دولت طلب داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید