رمزگشایی از پیغام آدم فضایی ها، آن ها چطور با ما ارتباط برقرار می نمایند؟

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، ایسنا نوشت: مطالعه تازه پروژه جستحوی هوش فرازمینی(SETI) ادعا می نماید که بیگانگان می توانند از ابرنواختر برای ارسال پیغام به ما استفاده نمایند و یک ابرنواختر تازه کشف شده نیز به عنوان محلی برای آزمایش این ایده استفاده می گردد.

رمزگشایی از پیغام آدم فضایی ها، آن ها چطور با ما ارتباط برقرار می نمایند؟

طبق یک مطالعه تازه از پروژه جستجوی هوش فرازمینی(SETI)، تمدن های بیگانه بسیار پیشرفته تر از تمدن ما می توانند از رویدادی دیدنی مانند ابرنواختر برای ارسال پیغام به ما استفاده نمایند.

این مطالعه هنوز مورد آنالیز همتا قرار نگرفته است، اما رویکرد جالبی را ارائه می نماید مبنی بر اینکه تمدن های بیگانه می توانند از برنواخترها برای ارسال پیغام های خود به ما استفاده نمایند.

در جایی حوالی یکی از میلیون ها ستاره در کهکشان های موجود در کیهان، شاید سیاره ای باشد که شرایطی دارد که از حیات پشتیبانی می نماید و میزبان تمدنی بسیار شبیه به تمدن ماست. بنابراین اگر آنها واقعاً آنجا باشند، باید کوشش نموده باشند تا نشانه های حیات را در جای دیگری جستجو نمایند و سازمان هایی مانند SETI در پی این موضوع بوده اند.

پیش از این گزارش شده بود که ما چگونه به طور ناخواسته با استفاده از فناوری ارسال امواج رادیویی، مکان زندگی خود را برای سال ها به بیگانگان نشان داده ایم و همچنان به طور فزاینده ای این کار را انجام می دهیم. با این حال، اگر بخواهیم پیغامی برای هدف قرار دادن تعداد زیادی از سیارات بالقوه ارسال کنیم، برترین زمان در طول یک فعالیت بزرگ کیهانی خواهد بود، رویدادی مانند ابرنواختر که تمدن ها علاقه مند به مشاهده آن هستند.

ابرنواختر SN 2023ixf

یکی از این رویدادهای بزرگ کیهانی، ابرنواختر است. انفجاری ستاره ای که نه تنها قدرتمند است، بلکه بسیار درخشان و کاملاً تماشایی است.

یک ابرنواختر معمولاً در آخرین مراحل زندگی یک ستاره پرجرم رخ می دهد، رویدادی که ماه گذشته یک ستاره شناس ژاپنی به نام کویچی ایتاگاکی یکی از آنها را مشاهده کرد.

این ابرنواختر با نام SN 2023ixf در کهکشان فرفره قرار گرفته است و نزدیک ترین انفجار ستاره ای است که در دهه گذشته از زمین شاهد آن هستیم.

اکنون گروهی از پژوهشگران متشکل از اعضای SETI و بعلاوه دانشگاه های برجسته در ایالات متحده به این ابرنواختر به عنوان فرصتی برای تمدن های بیگانه نگاه می نمایند تا پیغامی به ما ارسال نمایند.

بیضی SETI

پژوهشگران در مقاله ای که در پایگاه پیش چاپ arXiv در دسترس است، پیشنهاد نموده اند که یک بیضی در اطراف ابرنواختر علامت گذاری گردد، جایی که هم فعالیت کیهانی و هم سیاره زمین ممکن است قابل مشاهده باشند.

طبق برآورد پژوهشگران، 100 ستاره در این منطقه وجود دارد که احتمالا سیارات بالقوه قابل سکونت دارند که به دور آنها می چرخند و تمدن های موجود در هر یک از آنها می توانند پیغامی را برای ما ارسال نمایند.

برای اطمینان از اینکه ما آن را از دست ندهیم، پژوهشگران از دو تلسکوپ بزرگ، یکی آرایه تلسکوپ آلن در کالیفرنیا و دیگری رصدخانه گرین بانک در ویرجینیای غربی برای گوش دادن به سیگنال های بیرون آمده از بیضی SETI استفاده خواهد نمود.

از آنجایی که یک ابرنواختر می تواند برای ماه ها و سال ها بدرخشد، پژوهشگران پنجره ای وسیع برای نظارت بر هر سیگنال احتمالی دارند.

این گروه اطمینان چندانی به این ندارد که این تمرین واقعاً به یک نتیجه مثبت منجر گردد، اما با این وجود مایل است آن را امتحان کند، زیرا می تواند به عنوان یک میدان آزمایش برای رویدادهای کیهانی مشابه در آینده در بخش هایی از کهکشان ها عمل کند، جایی که حیات ممکن است واقعا وجود داشته باشد، البته این در صورتی است که بیگانگان مایل به ارسال سیگنالی مبنی بر وجود و حضور خود به ما باشند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "رمزگشایی از پیغام آدم فضایی ها، آن ها چطور با ما ارتباط برقرار می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزگشایی از پیغام آدم فضایی ها، آن ها چطور با ما ارتباط برقرار می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید